مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان

باغات انجیر برند بخش معمولان پلدختر

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بخش معمولان پل‌دختر تنها می‌تواند به‌واسطه محصولات کشاورزی و باغات انجیر در استان و کشور شناخته شود
کد خبر: ۹۰۴۲۱۳۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالله مومیوند امروز در جلسه تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره انجیر شهرستان پل‌دختر اظهار داشت: تجلیل از تولیدکنندگان، جلب حمایت افکار عمومی و مسئولان و دست‌اندرکاران از بخش کشاورزی، ایجاد شور، نشاط و امید بین کشاورزان با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح، شناساندن معمولان به‌عنوان شهر انجیر سیاه و تقویت گردشگر باغی از اهداف برگزاری جشنواره انجیر پل‌دختر است.

وی با بیان این‌که بخش معمولان پل‌دختر تنها می‌تواند به‌واسطه محصولات کشاورزی و باغات انجیر در استان و کشور شناخته شود افزود: انجیر سیاه یک کالای صد در صد ایرانی و مهم است که باید در بازارهای مختلف داخلی و خارجی به دیگران معرفی و برندسازی شود که تاکنون مدیریت شهری در رابطه با شناساندن معمولان به‌عنوان شهر انجیر سیاه اقدامی نکرده که چقدر می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان  به تقویت گردشگری باغی در فصل یک‌ماهه برداشت انجیر در منطقه زیودار تأکید و خاطرنشان کرد: مانند سایر شهرستان‌های استان که هرکدام محصولی به‌عنوان برند انتخاب کرده و آن را برای برگزاری جشنواره، جهاد کشاورزی پل‌دختر می‌تواند انجیر سیاه را در این رابطه معرفی کند که در این راستا جهاد استان نیز آن را پشتیبانی می‌کند.

 وی افزود: جلسه شورای اداری شهرستان پل‌دختر به ریاست استاندار در جشنواره انجیر منطقه زیودار با محوریت انجیر سیاه برگزار می‌شود که در این در جلسه یک نفر به نمایندگی از باغداران منطقه به بیان مسائل و مشکلات این قشر می‌پردازد و تمبر یادبود برای انجیر سیاه تهیه می‌شود.

مومیوند خاطرنشان کرد: همچنین یک‌روز قبل از برگزاری جشنواره کارگاه آموزشی و نمایشگاه جانبی دستاوردهای شهرستان پل‌دختر برگزار و در کنار جشنواره به اجرای موسیقی پرداخته می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از اهداف این جشنواره تقویت روحیه مشارکت و کار گروهی است افزود: محصول انجیر تنها یک کار فردی نیست بلکه صدها ارگان موظفند روی آن کار کنند تا به بازار مصرف عرضه شود و در نهایت مصرف‌کننده از این کالا احساس رضایت کند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: متأسفانه در کشور زنجیره ارزش را خوب نمی‌شناسیم که بتوان در فضای کسب‌وکار از آن درست استفاده کرد و این یکی از چالش‌های بزرگ کشور است که فضای کسب‌وکار از این موضوع آسیب می‌بیند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات