خبرهای داغ:

برپایی نشست سیاسی در ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع)

نشست سیاسی با حضور پایوران و سربازان ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۲۱۵۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «مهدی ساجدی» کارشناس سیاسی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) طی سخنانی در نشست سیاسی ناحیه امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه ما و مشکلاتی که کشورمان با آن روبرو شده است برای اینکه بخواهیم تحلیل درستی ازاین اوضاع داشته باشیم، باید بر سناریوی آمریکایی‌ها پس از برجام را با دقت موشکافی کنیم تا بفهمیم که ریشه نقشه دشمن برای ایجاد اخلال در جامعه ما چیست؟
 
برپایی نشست سیاسی در ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع)
 
وی افزود: ما اگر بخواهیم سناریوی دشمن را تشخیص دهیم باید به اطلاعات موجود توجه کنیم. در سند ۲۰۱۸ آمریکا، کشور ایران بزرگترین تهدید شمرده شده است و این‌ها می‌خواهند روند پیشرفت صنعت موشکی، انرژی هسته‌ای و رفتار منطقه‌ای ایران را تغییر دهند.
ساجدی ادامه داد: مؤسسه رَند که وابسته به نیروی هوایی آمریکا است و در واقع یک اتاق فکر برای آنان است، یک راهبرد کلان برای مقابله با ایران ارائه کرده که (فشار کوتاه مدت بدون جنگ) است و طبق نظریه این مؤسسه تا سال ۲۰۲۰ قدرت غرب به شرق منتقل خواهد شد و به طور ویژه این برنامه باید در چهار کشور ایران، روسیه، چین و هند عملیاتی می‌شود. آمریکایی‌ها برای تحقق پیدا نکردن این پیش بینی تعداد ۷۰۰۰ نیروی داعش را در دو استان کشور افغانستان مستقر کردند که یکی از این استان‌ها با یکی از شهر‌های چین همسایه است و با این کار ۴ کشور را تهدید می‌کنند.
وی در خصوص اینکه چرا آمریکایی‌ها نمی‌توانند با ایران اسلامی وارد حمله نظامی شوند گفت: جواب این است که آمریکا با حمله به ایران نمی‌تواند امنیت اسرائیل را تأمین کند. چرا آمریکا از فشار کوتاه و سریع استفاده می‌کند؟ چون فشار و تحریم طولانی مدت نیاز به اعتبار دارد که آمریکا چندین تریلیون دلار بدهکار است و پیش بینی شده که بدهی‌های آمریکا طی ۴ سال آینده از ۲۱ تریلیون دلار به ۲۶ تریلیون دلار برسد.
این نشست با پرسش  و پاسخ حاضران همراه بود.
برپایی نشست سیاسی در ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع)
 
ارسال نظرات