سید ساجد یعقوبی
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل،
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اردبیل خبر داد و گفت: ۱۰ مزار شهدای گمنام در اردبیل احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۲۱۷۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی واحد عصر دیروز در بازدید از پروژه در حال احداث موزه دفاع مقدس اردبیل اظهار داشت: اهمیت به ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه امروزی به ویژه در بین نسل امروزی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این مجموعه است که در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات بهره‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به این که اجرای موفق موزه دفاع مقدس در استان گفت: این موزه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی در حال اجرا است و پروژه مرکز فرهنگی از قابل توجه‌ترین پروژه‌ها است که دارای بخش‌های مختلف از جمله کتابخانه تخصصی، سالن آمفی تئاتر و دو گالری دائمی و موقت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: تکمیل این پروژه مهم نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال به این منظور هزینه شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال اجرا است.

واحد با بیان این که این پروژه در مساحتی به اندازه ۴ هکتار و ۶ هزار و ۵۰۰ متر در حال اجرا است تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ شهید گمنام در ۳۲ نقطه استان تدفین شده‌اند و طبق برنامه‌های انجام یافته ۱۰ مزار شهدای گمنام نیز احداث شده و در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به این که ۱۴ مزار در ۶ نقطه استان در حال طراحی است تصریح کرد: تولید فاخر کتاب با این محور نیز از برنامه‌های اساسی است که به همین منظور امسال ۳۰ عنوان کتاب در حد کشوری و منطقه‌ای خواهیم داشت که برنامه‌ریزی‌های لازم در این ارتباط به انجام رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: تریوج فرهنگ ایثار و شهادت از زمان کودکی در بین کودکان از مهم‌ترین برنامه‌ةای این مجموعه است و تلاش ما بر این محور است تا بتوانیم کودکان را از همان آغاز زندگی با ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی آگاه کنیم.
ارسال نظرات