خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بازدید از کلاس های اوقات فراغت تابستان دبیرستان پسرانه علوم و معارف صدرای ولایت تبریز دانش آموزان پرسشگر را نیاز جامعه امروزی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۴۲۱۷۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، طاهر علمی تجسم و عمل را دو عامل اصلی موفقیت عنوان کرد و گفت: اگر انسان هدفش را در ذهن تجسم کند برای رسیدن به آن، نقشه راه می کشد و سپس وارد میدان عمل می شود.

وی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: خوب درس بخوانید و هرگز از سوال کردن خجالت نکشید و هرجا که سوالی در ذهنتان داشتید از معلم بپرسید و مسئله بدون پاسخ در ذهنتان نداشته باشید.

علمی با اشاره به آیه های قرآنی از دانش آموزان خواست هیچ وقت یادگیری از دیگران را فرموش نکنند.

وی دین را برنامه سالم زندگی عنوان کرد و گفت: هیچ موقع دین با پیشرفت و تکنولوژی منافاتی ندارد و به توسعه فکری و رفتاری ما نیز کمک می کند و فقط به انسان تاکید کرده که جنایت و خیانت نکن.

علمی ادامه داد: نماز، یکی از نمادهای بندگی است و کسی که نماز نمی خواند مانند فردی است که که وقتی به سر کار یا مدرسه می رود خانه و مبدا خود را فراموش می کند و بدون شک چنین فردی توفیقات دنیوی و معنوی خود را از دست می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: دانش آموزان باید سرانه مطالعه خود را افزایش دهند برای این که مطالعه، علم انسان را افزایش می دهد و این راه نجات جامعه و کشور است.

علمی با بیان این که معلمان درس را به سمت دین شناسی سوق دهند، گفت: دانش آموزانی که با مفاهیم اسلامی آشنا می شوند و با فرهنگ قرآنی تربیت می شوند بدون شک در آینده نیز در شغل و حرفه خود نیز موفق بوده و برای جامعه مفید خواهند بود.

بیش از یک دهه است که دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا برای تحصیل دانش آموزان در رشته علوم و معارف اسلامی با هدف شناسایی استعدادهای نهفته جوانان در گرایش به حوزه دین مداری و دین پژوهی و تشویق دانش آموزان مستعد بر ای ورود به این رشته راه اندازی شده اند.

ارسال نظرات