خبرهای داغ:
مدیرکل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور :
سراج گفت: بالغ بر ۴۳ خانه کوچک در ۱۶ استان کشور احداث شده است و سیاستگذاری ما توسعه این خانه‌ها و الگوسازی در شهرستان‌های مختلف در سطح کشور است تا متناسب با توانایی‌های معلولان، شرایط رشد و شکوفایی استعداد‌های آن‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۹۰۴۲۱۸۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مصطفی سراج مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه اولین خانه کوچک معلولان ذهنی قزوینبیان کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان، توسعه مراکز ساماندهی و نگهداری معلولین ذهنی می باشد که جایگزین مراکز آسایشگاهی است.
وی گفت: بیش از 700 مرکز شبانه روزی در سطح کشور وجود دارد که حدود 50 هزار معلول، سالمند و افراد دارای اختلالات روانی در این مراکز نگهداری و توانبخشی می‌شوند.
مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: سیاست ما سوق دادن این‌ مراکز به خانه‌های کوچک، بین راهی، یک چهارم راهی و مستقل است و هدف از این مار تعمیم شعار‌ کلیدی و راهبردی تحت عنوان تلفیق اجتماعی، مشارکت اجتماعی است.
سراج عنوان کرد: بالغ بر ۴۳ خانه کوچک در 16 استان کشور احداث شده است و سیاستگذاری ما توسعه این خانه‌ها و الگوسازی در شهرستان‌های مختلف در سراسر کشور است تا متناسب با توانایی‌های معلولان، شرایط رشد و شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم نماییم.
وی با اشاره به برابرسازی فرصت ها خاطرنشان کرد: در بحث عادی سازی و برابر سازی فرصت‌ها می توان گفت که معلولان به عنوان عضوی از جامعه، حق دارند به طور یکسان با دیگر آحاد جامعه از امکانات و مواهب اجتماعی برخوردار شوند که با ایجاد فرصت این امر امکان پذیر است
مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تعداد این خانه‌ها رضایت بخش نیست و هدف ما توسعه این مراکز بوده و استان هایی که داوطلب توسعه خانه‌های مذکور باشند، مورد حمایت سازمان قرار می‌گیرند.
سراج اضافه کرد: هدف ما علاوه بر حضور معلولان در این خانه ها، حرفه آموزی، سواد آموزی و ایجاد مشاغل حمایت شده برای بهره مندی آنها می باشد.
1010/پ30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها