معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران: پایگاهها و مراکز مشاوره انتخاب رشته برای دانش آموزان کنکوری در سراسر استان مستقر شده است.
کد خبر: ۹۰۴۲۲۰۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران: پایگاهها و مراکز مشاوره انتخاب رشته برای دانش آموزان کنکوری در سراسر استان مستقر شده است.

 اسفندیار نظری گفت: هم اکنون پایگاهها و مراکز مشاوره انتخاب رشته دانش آموزان کنکوری در 32 شهرستان و نواحی آموزش و پرورش مازندران مستقر شدند و به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته ، این مراکز فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی افزود: دانش آموزان کنکوری تا 15 مرداد ماه جاری فرصت دارند با در دست داشتن کارنامه درسی و رتبه کنکور به این مراکز مراجعه کنند و از راهنمایی و مشاوران تایید شده آموزش و پرورش بهره مند شوند.

نظری با اشاره به اینکه بسیاری از افراد سودجو در فصل انتخاب رشته خود را به جای کارشناسان و مشاوران معرفی می کنند ، افزود : تمامی مشاوران و کارشناسان مراکز مشاوره انتخاب رشته آموزش و پرورش مازندران از سوی این نهاد انتخاب و تایید می شوند.

معاون آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد : نشانی پایگاهها به مدارس استان اعلام شده است و از مزایای این پایگاهها نظارت مستمر آموزش و پرورش بر عملکرد آنهاست.

وی همچنین به هزینه های گزاف و هنگفتی که برخی خانواده ها برای مشاوره می پردازند اشاره کرد و گفت : هزینه پایین از دیگر مزایای پایگاههای انتخاب رشته آموزش و پرورش است که بسیار ناچیز خواهد بود و در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

نظری تاکید کرد : در صورت مراجعه خانواده ها به مراکز فاقد تاییدیه آموزش و پرورش ، تبعات آن بر عهده خود خانواده ها و دانش آموزان بوده و آموزش و پرورش در صورت هرگونه اشتباه یا سوء استفاده هیچ مسئولیتی قبول نخواهد کرد.

وی با تاکید بر توجه به شرایط بومی در انتخاب رشته افزود: داوطلبان در انتخاب رشته باید مسائلی همچون شرایط بومی ، هزینه های ایاب و ذهاب و جغرافیای انسانی را در انتخاب رشته خود لحاظ کنند و تا حد مقدور در جغرافیای بومی خود انتخاب رشته کنند.

نظری افزود : داوطلبان انتخاب رشته باید شرایط خوابگاهی ، مسکن و شرایط اقتصادی خانواده خود را در انتخاب رشته بسنجند تا خانواده ها متحمل هزینه های سنگین نشوند.

معاون آموزش متوسطه مازندران انتخاب رشته هایی را که بازار کار داشته و منطبق بر نیاز های جامعه و کشور باشد ، بسیار مهم توصیف کرد و گفت : متقاضیان نباید در انتخاب رشته خود عجله کرده و باید با حوصله دفترچه و شرایط آن را مطالعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها