دبیر کمیته کنگره شهدای روحانی گیلان از برگزاری کنگره شهید میرزاکوچک و شهدای روحانی گیلان به صورت متمرکز در رشت خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۲۲۵۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری امروز در جلسه هماهنگی کنگره شهدای روحانی استان گیلان در رشت اظهار کرد: کیفیت برگزاری یادواره های شهدا از جمله روحانیت باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی گیلان در ۱۱ آذر هر سال افزود: برگزاری این کنگره در جوار مزار شهید میرزاکوچک خان جنگلی به اذعان مردم و مسولین بسیار پر اهمیت و اثرگذار بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به معنویت خاص حاکم در یادواره شهدای روحانی گفت: باید برای برنامه‌هایی دینی مردم که پر اهمیت هستند با برنامه ریزی دقیق و منسجم عمل کرد.

تسخیری با بیان اینکه کنگره امسال شهدای روحانی کلان در سه بخش غرب، شرق و مرکز برگزار می شود خاطرنشان کرد: یادواره شهدای روحانی در سه شهرستان آستانه اشرفیه با محوریت ابوالشهید آیت الله امینیان ، فومن با محوریت ایت الله بهجت و سلیمان داراب رشت با محوریت شهید روحانی میرزاکوچک خان جنگلی برگزار می شود.

دبیر کمیته کنگره شهدای روحانی گیلان با تاکید بر اینکه برگزاری دو یادواره شهدا برای میرزاکوچک جنگلی برازنده نیست تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و همه مجموعه ها موثر هستند تا کنگره شهدای روحانی و میرزاکوچک جنگلی در سلیمانداراب رشت به صورت متمرکز برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۵۱ شهید روحانی در غرب، ۴۱ شهید روحانی در شرق و ۵۲ شهید روحانی در مرکز شهرستان رشت داریم خاطرنشان کرد: تنوع شهدا و سطوع علمی آنها در گیلان بسیار زیاد است و۳۴ شهید روحانی گیلان حاصل تفحص هستند.

تسخیری با اشاره به اینکه از شهدای روحانی به عنوان رهبر نهضت، پیشمرگان، جانشین فرمانده، فرمانده گردان و نیروی عملیاتی در همه ابعاد نظامی پس از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مجلس، نماینده ولی فقیه و سایر بخش ها وجود دارند خاطرنشان کرد: حضور شهدای روحانی تنها در منبرهای وعظ و امام جماعت معطوف نمی شود بلکه شهدا در همه ابعاد نظامی و فرهنگی و اجتماعی حضور داشته‌اند.

دبیر کمیته کنگره شهدای روحانی گیلان از برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری در حاشیه برگزاری یادواره شهدا روحانی در فومن و آستانه اشرفیه خبر داد و گفت: مسولان نمایندگی در شهرستان ها با تعامل مسئولان شهری و فرماندهان نواحی نمایشگاه فرهنگی را بر گرفته از آثار مفاخری از شهدای روحانی که قبلا تهیه و تنظیم شده را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز قبل از آغاز یادواره شهدا دایر کنند.

تسخیری با اشاره به تدوین آلبومی از آثار و تصاویر شهدای روحانی گفت: آثار مفاخری از شهدای روحانی تهیه شده که هم می توان در نمایشگاه و هم می توان از آن به عنوان هدیه به خانواده شهدای روحانی قبل از آغاز مراسم یادواره استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات