خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
دبیر قرارگاه جنگ اقتصادی بسیج دانشجویی استان فارس:
دبیر قرارگاه جنگ اقتصادی بسیج دانشجویی استان فارس گفت: این قرارگاه با رویکرد مواجهه تخصصی و رصد و احصای نظام مسائل اقتصادی و پایش بومی استان در حوزه‌های مطالبه گری و گفتمان سازی فعالیت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۴۲۲۹۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، احسان سیناپور دبیر قرارگاه جنگ اقتصادی بسیج دانشجویی استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص جنگ اقتصادی اظهار داشت: واژه جنگ اقتصادی در واقع ترجمان سیاستیست که دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی به سردمداری استکبار جهانی و مبتنی بر دکترین اصالت بخشی  به دوقطبی سلطه گری و سلطه پذیری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اعمال نموده است.

وی در ادامه افزود: سطح برنامه ها و ابزارهای اعمال قدرت دشمن را می‌توان در سه حوزه جنگ سخت (نظامی) ، جنگ نیمه سخت (اقتصادی) و جنگ نرم (فرهنگی) برشمرد که با توجه به ناکامی های دشمن در حوزه اول و اثربخش بودن دو حوزه دیگر امروزه شاهد تمرکز جبهه استکبار و  اعمال فشار علیه ملت ایران در این حوزه ها هستیم.

دبیر قرارگاه جنگ اقتصادی بسیج دانشجویی استان فارس عنوان کرد: بی شک در برنامه های استکبارجهانی در کنار جنگ روانی و مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی، جنگ اقتصادی به عنوان راهبردی با ریسک و هزینه پایین در دستور کار اتاق جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران است.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه جنگ اقتصادی در بسیج دانشجویی بیان داشت: در مجموعه بسیج دانشجویی به عنوان جریان مطالبه گر و گفتمان ساز با هدف تمرکز گرایی در راهبردها و ماموریت ها و ایجاد ادبیات مشترک در حوزه جنگ اقتصادی قرارگاه جنگ اقتصادی بسیج دانشجویی استان فارس را راه اندازی کرده است.

سیناپور با بیان اینکه قرارگاه جنگ اقتصادی متشکل از مدیران و فعالان جریان دانشجویی است و ابراز داشت: این قرارگاه با رویکرد مواجهه تخصصی و رصد و احصای نظام مسائل اقتصادی و پایش بومی استان در حوزه های مطالبه گری و گفتمان سازی فعالیت خواهد کرد.

وی با موثر ندانستن نقش نهادهای دیگر در این جنگ اظهار داشت: با توجه به عارضه های این روزها در حوزه اقتصاد ملی، بیش از پیش این نکته محسوس و مشهود است که بسیاری از دستگاه های اجرایی، نظارتی و تقنینی به طور جد در این عرصه نقش موثر ایفا نکرده اند و در بسیاری از حوزه های معیشتی مردم، ما شاهد ولنگاری مدیریتی هستیم.

دبیر قرارگاه جنگ اقتصادی بسیج دانشجویی استان فارس افزود: جریان دانشجویی به عنوان قشر پیشرو و دلسوز جامعه موظف به تبیین و گفتمان سازی مردمی و مطالبه گری از مسئولین است که از جمله اهداف این قرار گاه برشمرده می شود.

سیناپور با مهم دانستن اقتصاد مقاومتی در این برهه زمانی گفت: بی شک امروز بیش از پیش دستگاه های اجرایی، تقنینی و قضایی در سطح خرد و کلان نیازمند تمسک به مولفه های اقتصاد مقاومتی و توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سند بالا دستی هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای این قرارگاه بیان داشت: از دستاورد های ایجاد قرارگاه جنگ اقتصادی می‌توان به ایجاد اجماع و هم افزایی در ساحت نقش آفرینی جبهه ای در عرصه جنگ اقتصادی اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها