خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
یادداشت/محمد رحیمی
متاسفانه غالب نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی ساز نه تنها ساز ناکوک با اقتصاد مقاومتی همراه می‌کنند، به این فاجعه رضایت از عملکرد دولت را نیز باید افزون کرد، به گونه‌ای که حتی برای پیگیری وعده چرخیدن چرخ زندگی مردم از رئیس جمهور اقدامی انجام ندادند.
کد خبر: ۹۰۴۲۲۹۲
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، محمد رحیمی فعال دانشجویی فارس در خصوص انتظارات مردم از منتخبین شان در مجلس شورای اسلامی یادداشتی نوشت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

شهید مدرس را می توان الگویی برای نمایندگان مجلس دانست که نحوه و رویکرد وی در عمل به تکالیفش، عبرت ها و درس ها برای جماعت بهارستان نشین فعلی دارد که باید در اولویت کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد؛ همان بایدهایی که در بررسی بایدهای وکالت برخی نمایندگان امروز، پر از خالیست!!!! این قبیل یا رسالت خود را فراموش کرده اند و از مسائل اصلی و مهم غافل شده اند و یا خود را به خواب زده اند و به کارهای جزئی و اجرایی می پردازند که این غفلت و کوتاهی نتیجه ای جز به انحراف کشیدن مجلس و در پی آن بی راهه رفتن در فضای سیاستگذاری کشور را نخواهد داشت.

آن گونه که از شواهد مبتنی بر عملکرد وکلای مردم در مجلس بر می آید، متاسفانه نمایندگان به ویژه نمایندگان مردم فارس به صورت جزیره ای و غیر هوشمندانه عمل می کنند و نگاهشان به مسائل و مشکلات کاملا نگاه سیاسی است، تا جایی که به جای حل مشکل و رفع موانع پیش روی مردم و مطالبه از دولت برای بهبود عملکردش، تمجید و تشکر از دولت جایگزین شده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، انتظارات مردم از منتخبین شان در مجلس شورای اسلامی قطعا از مسیر امورات اجرایی نمی گذرد، بلکه نمایندگان محترم باید با پرداخت به همان رسالت اصیل خود یعنی تقنین و سیاست گذاری در این راستا چاره ای اندیشه کنند تا از چالش ها خاصه وضعیت فعلی اقتصاد  بیرون آییم که از منظر اقتصاد دانان تنها راه برون رفت از شرایط مذکور، اجرای اقتصاد مقاومتی است؛ البته وظیفه نظارتی نیز مقوله ای است که توجه بدان اگر از تقنین بیشتر نباشد، هرگز کمتر نخواهد بود.

متاسفانه غالب نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی ساز نه تنها ساز ناکوک با اقتصاد مقاومتی همراه می کنند، به این فاجعه رضایت از عملکرد دولت را نیز باید افزون کرد، به گونه ای که حتی برای پیگیری وعده چرخیدن چرخ زندگی مردم از رئیس جمهور اقدامی انجام ندادند.

این واکنش نمایندگان یک پرسش را در پی دارد و آن اینکه با توجه به نرخ بیکاری، وضعیت اقتصادی، معیشتی و... دلیل بی تفاوتی و همراهی نکردن با طرح پرسش از رئیس جمهور چیست؟

این طرح که با امضای حدود ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه بود، تنها همراهی نماینده مردم جهرم از بین منتخبان مردم فارس در مجلس را همراه داشته است؛ گویا در استان فارس فقط در شهرستان جهرم، مردم با مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری، گرانی و... دست و پنجه نرم می کنند و مابقی نقاط استان فارس در رفاه هستند!!!

گرچه نماینده مردم شهرستان جهرم در خصوص این طرح به جای تایید این سوالات ابتدایی و کلیشه ای بایستی سوالات اساسی، مشکلات مردم، مسائل اقتصادی، گره های اقتصادی و سوالاتی که در ذهن مردم انباشته شده است، فکر می کرد اما بر خلاف انتظارات مردم از منتخبین و نمایندگان خود این روزها می بینیم که برخی نمایندگان مسائل اصلی را رها کرده و چاره ای در خصوص مشکلات مردم اندیشه نمی کنند.

سوالات کلیشه ای و بی هدف و بعضا برنامه ریزی شده از قبل فقط در جهت این است که کابینه دولت خود را در مقام مدعی بنشاند و راه فراری برای پاسخگویی پیدا کند.

نمایندگان مجلس بدانند که آنها حامی حقوق مردم باید باشند نه حامی کابینه دولت چرا که این منصبی که در حال خدمت اند را مدیون مردم هستند پس باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند نه اینکه بر کمبودها، کاستی ها و ضعف های دولت مهر تایید بزنند در صورتی که مردم از این کاستی و ضعف ها در باتلاق افتاده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار