کارشناس دینی گفت: سیره رضوی شبکه‌ای از آموزه‌های اسلامی است که می‌تواند الگوی جامعی برای زندگی در جامعه اسلامی باشد.
کد خبر: ۹۰۴۲۳۳۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام سجادی زاده در سلسله جلسات با خادمان بارگاه منور رضوی که صبح امروز در سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای شناخت و الگوسازی سبک زندگی ائمه اطهار (ع) باید به تاریخچه زندگی ایشان مراجعه کرد و با توجه به کرامات ایشان آموزه‌های اجتماعی را استخراج کرد.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) در سفر به توس در تشیع جنازه فردی شرکت کردند که باعث تعجب یاران شد و امام (ع) در پاسخ به سؤال آنان برای علت حضور ایشان در تشیع جنازه فردی ناشناس، فرمودند: «مگر نمی‌دانی که اعمال شیعیان ما هر صبح و شام بر ما عرضه می‌شود».

وی افزود: امامان از احوال ما آگاهند، بنابراین هر حاجتمندی که رو به‌سوی آنان می‌کند، موردتوجه قرار می‌گیرد و حاجتش به نحو شایسته‌ای برآورده می‌شود.

این کارشناس دینی تأکید کرد: سیره رضوی شبکه‌ای از آموزه‌های اسلامی است که می‌تواند الگوی جامعی برای زندگی در جامعه اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام سجادی زاده ادامه داد: یکی از اهداف شوم مأمون از مسئله‌ی ولایتعهدی امام رضا (ع) این بود که آن حضرت را با نزدیک کردن به دستگاه پرزرق‌وبرق و برخوردار از لذت‌ها و نعمت‌های مادی خود، به دنیاپرستی و جاه‌طلبی متهم کند، ولی مناعت طبع و عزت‌نفس پیشوای هشتم (ع) نقشه مأمون را نقش بر آب ساخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها