در راستای پاسداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم مدیرکل و کتابداران خراسان رضوی با «غلامحسین صفایی» جانباز دفاع مقدس دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۴۲۳۳۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در راستای پاسداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اقدام به برگزاری دیدار‌هایی با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان سرافراز کرده است. در ادامه این برنامه ها، این بار مدیرکل و کتابداران خراسان رضوی در ادامه دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و هشدای مدافع حرم میهمان جانباز بزرگوار و عزتمند و سرافزار ایام دفاع مقدس، غلامحسین صفایی بودند.

غلامحسین صفایی در سال ۶۰ و در ابتدای جنگ تحمیلی با اصابت ترکش به فیض جانبازی بیش از ۷۰ درصد نائل آمده و با ضایعه قطع نخاع بیش از ۳۵ سال از عمر خود را بر روی ویلچر سپری کرده است.

ایام طولانی مدتی که تحمل آن جز با روحیه انقلابی، اسلامی، تعهد، ایمان، صبر و استقامت میسر نیست و مسلما کسانی که این جانباز سرافراز را همراهی می‌کنند مدتهاست شاهد بزرگمردی هستند که اسوه صبر و استقامت دینی و انقلابی است.

در ابتدای این دیدار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، شهدا، جانبازان و ایثارگران ایام دفاع مقدس گفت: حضور کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی به عنوان افسران جبهه دانایی در این محفل و دیدار با جانباز عزتمند دفاع مقدس نیرو و روحیه گرفتن از سرداران جبهه ایستادگی، مقاومت، ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، ادامه داد: این جلسه هم به منظور عرض ادب و احترام به جایگاه رفیع ایثار و شهادت و جانبازی انجام شده است و هم تجدید روحیه و کسب انگیزه و استفاده از رهنمود‌های شما و البته تذکر و تنبهی است برای همه ما که سر سفره انقلاب نشسته ایم تا بدانیم که در راه اعتلای انقلاب اسلامی و حفظ و ماندگاری آن جسم‌ها و بدن‌های ارزشمند و گرانب‌هایی تقدیم ساحت حضرت حق شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: از دیدگاه اداری و کاری نیز وظیفه داشتیم به عنوان یک نویسنده که با توجه به شرایط جسمانی و مشکلات جانبازی اقدام به نوشتن و تالیف کتاب‌هایی کرده اید نیز تقدیر و تشکر داشته باشیم.

جانباز غلامحسین صفایی نیز در این دیدار با اشاره به راه افتادن نهضت کتابخوانی در بین مردم گفت: رویکرد مردم به کتاب و کتابخوانی و ایجاد بحر مطالعاتی به مردم برای زندگی بهتر کمک می‌کند و جامعه با فکر بازتر در بحبوحه حملات تخریبی استکبار جهانی به افکار عمومی یاری رسان خواهد بود.

وی ادامه داد: زندگی دنیا به نسبت زندگی آخرت یک مجال کوتاه مدت است که مدت زمان آن در نگاه آخرتی شاید از یک طلوع یا غروب آفتاب کمتر باشد.

این جانباز سرافراز ادامه داد: مراقبت و توجه و محاسبه اعمال در این دنیا باید با ظرافت‌های خاص این زندگی و قوانین الهی مربوط به آن انجام شود تا از این فرصت کوتاه زمینه را برای آمرزش و مرحمت خود استفاده کنیم.

وی حضور، ولی عصر (عج) به عنوان امام حاضر و ناظر را موضوعی غفلت شده در اجتماع امروزی دانست و ادامه داد: باید قدر زندگی کوتاه مدت در ایام غیبت امام زمان (عج) و این فرصت بزرگ را مغتنم شماریم و از وجود گوهر امامت و ولایت در جامعه صاحب عصر و زمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به سه اثر تالیفی خود گفت: از سال ۱۳۶۸ نوشتن کتاب را آن هم با گرفتن نی به دندان توسط رایانه آغاز کردم کتاب ابتدایی با عنوان «مومن کیست» بیشتر از ده سال برای نگارش وقت برد و کتاب‌های "عوام و خواص" و "عمل صالح" نیز با توجه به شرایط جسمانی زمان زیادی وقت برد و کتاب خاطرات جانبازی‌ام در حال تدوین است.

وی در پایان از مدیر کل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی به جهت این عیادت و احوالپرسی تقدیر و تشکر کرد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها