فرماندار بروجرد گفت: اداره تبلیغات اسلامی باید بستری را فراهم کند که مداحان و سخنرانان در این ماه با بیان اهداف قیام کربلا نسبت به تقویت باورهای مذهبی مردم کار کنند.
کد خبر: ۹۰۴۲۳۵۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا آریایی امروز در   جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد اظهار کرد: با توجه به پیش رو بودن ماه محرم و عزای امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا باید کار فرهنگی زمینه را برای برچیدن سنت‎های نادرست عزاداری فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: برخی مداحان و سخنرانان در عزای ماه محرم مطالبی را بیان می‎کنند که درک آن‎ها سنگین است، همچنین گاه چهره‎هایی از معصومین در اذهان عمومی و نسل جوان ایجاد می‎شود که دوگانگی را به دنبال دارد.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: از سویی اداره تبلیغات اسلامی باید بستری را فراهم کند که مداحان و سخنرانان در این ماه با بیان اهداف قیام کربلا نسبت به تقویت باورهای مذهبی مردم کار کنند.

آریایی ادامه داد: بر این اساس نیاز است که شورای فرهنگ عمومی بروجرد در جلسه بعدی روی موضوع فرهنگسازی در ماه محرم برنامه‎ریزی و تصمیم‎سازی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: عمده ماهیت کاری شورای فرهنگ عمومی حول محور رسیدگی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی در مناطق شهری و روستایی تعریف شده است.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: بنابراین بررسی معضلات اخلاقی، اجتماعی، سنت‎های نادرست و نامناسب و تصمیم‎سازی برای برچیدن آن‎ها از طریق فرهنگسازی از اولویت‎های شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان است.

آریایی با اشاره به مشکلات موجود در بروجرد در حوزه فرهنگی تصریح کرد: یکی از این مشکلات به موضوع به نحوه مطالبه‎گری مردم برمی‎گردد، به طوریکه برخی‎ها هنگام حضور مسؤولان ملی در بروجرد با استفاده از الفاظ نامناسب و بلند کردن صدای خود به دنبال بیان مطالبات خود هستند، حال آنکه این نحوه ناصحیح مطالبه‎گری نه تنها سودی ندارد، بلکه فرهنگ نادرستی از شهرمان را معرفی می‎کند.

وی اظهار کرد: از طرفی متأسفانه در بسیاری از مواقع مطالبات مطرح شده از سوی افراد به حوزه کاری مدیر دعوت شده به بروجرد مربوط نمی‎شود و هیچ عادی ندارد، الا اینکه فرهنگ نادرستی از مردم این شهرستان را در ذهن مسؤولان کشوری و ملی تداعی می‎کند.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: در حال شاهد این مطالبه‎گری ناصحیح هستیم که افراد می‎توانند مطالبات خود را به صورت مکتوب به مدیران کشوری منتقل کرده و از این طریق خواهان پیگیری آنان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات