خبرهای داغ:
بسیج گزارش می‌دهد؛

فرار مدیران دو تابعیتی و آسیب‌های جبران ناپذیر آنان به کشور

یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن مشکلات در کشور شده، سوء مدیریت مدیران و همچنین ضعف شدید تیم اقتصادی دولت و نفوذ افراد دوتابیعتی مشکوک به بدنه نهادهای تصمیم‌گیر مسائل کشور است.
کد خبر: ۹۰۴۲۳۷۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

فرار مدیران دو تابعیتی و آسیب‌های جبران ناپذیر آنان به کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بعد از خروج آمریکا از برجام، متأسفانه اقتصاد کشور در سراشیبی افتاده است. دلار به مرز 12000 هزار تومان و قیمت سکه نیز در حال پنج میلیون تومانی شدن است، قیمت کالاهای اساسی مردم نیز با افزایش 30 تا 40 درصدی رو به رو شده است. این موضوع در حالی است که بعد از خروج آمریکا از برجام در حوزه بین الملل تاکنون اتفاق خاصی برای ایران نیفتاده است و تنها چند شرکت خودروسازی از کشور خارج شده‌اند و چند کشور خریدار نفت ایران نیز اعلام کرده‌اند که در آینده از کشورمان نفت خریداری نمی‌کنند و قیمت نفت بین‌الملل نیز کاهش نیافته است. پس قطعاً دلیل این گرانی‌ها را 100 درصد نمی‌توان خروج آمریکا از برجام دانست. یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن این مشکلات در کشور شده است سوء مدیریت مدیران کشور و همچنین ضعف شدید تیم اقتصادی دولت و نفوذ افراد دوتابیعتی مشکوک به بدنه نهادهای تصمیم‌گیر مسائل کشور است.

*نفوذ موریانه‌وار برای فروریختن پایه‌های نظام از درون

مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته توجه ویژه‌‌ای به موضوع «نفوذ دشمن» داشته‌اند و این کلیدواژه‌، از پرتکرارترین کلیدواژه‌ها در بیانات ایشان در این مدت بوده است. ایشان در یکی از دیدارهایی که با ائمه جمعه سراسر کشور داشتند در مورد نفوذ افراد نااهل به ارکان تصمیم‌گیری کشور فرمودند:

«یک مسئله مسئله‌ نفوذ است؛ نفوذ. ما این مسئله‌ نفوذ را در قضیّه‌ برجام و پس از برجام مطرح کردیم؛ این خیلی مسئله‌ عجیب و خیلی مسئله‌ مهمّی است. کسانی که در مسائل گوناگون دسترسی به اطّلاعات دارند، خوب می‌دانند که چه دامی برای کشور گسترده‌اند یا می‌خواهند بگسترانند برای نفوذ کردن در حصن و حصار اراده و فکر و تصمیم ملّت ایران، با انحاء مختلفِ تدابیر و سیاست‌ها و توطئه‌ها؛ این الان در جریان است؛ مردم در باب انتخابات باید خیلی متوجّه این باشند. اگر فرض کنیم عنصر نفوذی به شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا وارد مجلس خبرگان بشود یا در ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل موریانه از داخل می‌جَود و پایه‌ها را سست می‌کند و فرو می‌ریزد؛ قضیّه این‌جوری است.»

*تعداد مدیران دو تابیعتی در مراکز حساس کشور

بنابر اعلام وزارت اطلاعات کشور 210 نفر از مدیران کشور دو تابعیتی هستند که 47 نفر از این مدیران دوتابعیتی در مراکز دولتی و حکومتی، 37 نفر از این افراد در پست‌های دولتی، 28 نفر در مراکز حساس و دولتی، 13 نفر در مراکز علمی، دانشگاهی و آموزشی و 12 نفر نیز در مراکز نظامی حضور دارند.

 البته این پایان کار نیست چراکه در جریان مذاکرات هسته‌ای در دولت اوباما در یک فقره به 2 هزار و 500 نفر از مسئولین و فرزندان آنها تابیعت و گرین کارت آمریکا داده شده است. ذوالنور نماینده مجلس در شورای اسلامی درباره این موضوع گفت:

«وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به ٢٥٠٠ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندانشان جزو این ٢٥٠٠ نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا اخراج شوند، مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آب‌نبات آمریکا می‌فروشند.»

حال این سئوال پیش می‌آید که کشورهای دشمن دیرینه ایران همچون آمریکا، انگلیس و ... که طی 40 سال گذشته با نقشه‌های مختلف همچون جنگ، تحریم، خلق و حمایت از گروه‌های تروریستی همچون داعش، ترور شخصیت‌های برجسته کشوری و... به دنبال سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی ایران است چگونه به این افراد و فرزندانشان تابیعت داده‌اند؟ آیا به غیر از این است که این افراد در حال پیاده‌سازی نقشه‌های جبهه آمریکایی – اسرائیلی که ناراضی کردن مردم از مسائل اقتصادی کشور و دلسرد کردن آنها از نظام جمهوری اسلامی با نفوذ در بین مدیران و مسئولین کشور هستند؟

*آگاهی بانک مرکزی از فعالیت‌های سلطان سکه

طی ماه‌های گذشته قیمت سکه و طلا در کشورمان با سرعت باور نکردنی بالا رفته است. این درحالی است که سیاست‌های اتخاذ شده بانک مرکزی با توزیع و تزریق منابع طلای کشور در بازار هیچ تأثیری نداشته است. یکی از دلایلی که باعث خنثی شدن تصمیمات بانک مرکزی برای پایین آمدن قیمت سکه و طلا در بازار شده است وجود باندها و قاچاقچیان طلا در کشور است باندهایی که کیلو کیلو شمش، سکه و طلا را با قیمت‌های بسیار بالاتر از قیمت بازار به نیت ضربه زدن به اقتصاد کشور و ایجاد جو روانی و ملتهب کردن بازار با حمایت جبهه اسرائیلی ـ عربی از مردم خریداری می‌کنند و با لنج‌ها و خودروهایشان از مرزهای کشورمان خارج می‌کنند. یکی از این افراد که طی هفته‌های گذشته در کشورمان دستگیر شده است وحید مظلومیان معروف به سلطان سکه است که نیروی انتظامی وی را با 2 تن سکه در بازار دستگیر کرده است.

نکته‌ای که در مورد این شخص وجود دارد اطلاع بانک مرکزی از فعالیت‌های این فرد است، حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه هفته گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص این فرد گفت:

«متاسفانه در سال‌های 91 و 92 هم افرادی دستگیر شدند. از جمله کسی که در همین موضوع هم دستگیر شده و نیروی انتظامی گفته 2 تن سکه داشته است. این فرد حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین نام دارد که آن موقع هم دستگیر شدند و حکم گرفتند و رسماً بانک مرکزی به دادسرا و دادگاه گفتند اینها با نظر و هماهنگی ما بوده است و ما این دلارها را در اختیارشان قرار دادیم. با آن توضیحی که آن زمان نماینده مرکزی و حراست دادند، دادگاه اعلام کرد که جرمی از این بابت مرتکب نشدند.»

اژه‌ای همچنین در مورد این فرد و رابطه‌اش با بانک مرکزی گفت:

«بر اساس نامه 2 مرداد بانک مرکزی بیش از 159 میلیون و 800 هزار دلار به این فرد ارز داده شده است. این در حالی است که به این فرد بیش از ۵۱ میلیون یورو هم داده شده است هرچند هنوز بانک مرکزی به همه سوالات ما در خصوص پرونده این فرد پاسخ نداده است.»

*هشدار نمایندگان مجلس به قوه قضائیه در مورد فرار مدیران دو تابیعتی از کشور

بعد از اتفاقات پیش آمده در کشور و برکناری تعدادی از مدیران کشور همچون رئیس بانک مرکزی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای برای آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه از احتمال فرار مدیران دوتابعیتی ابراز نگرانی کردند. متن و تصویر این نامه به شرح زیر است:

«همانگونه که مستحضر می‌باشید شرایط اقتصادی کشور نه مطلوب مردم و نه در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. هر چند این شرایط می‌تواند معلول دلایل گوناگون باشد، لکن حسب اظهار کارشناسان صاحبنظران و خبرنگاران اقتصادی و شواهد و قرائن متقن مهمترین دلیل آن سوءمدیریت در نظام اقتصادی کشور است و آنچه مسلم است از نتایج قطعی این مدیریت ناصواب تضییع حقوق و اتلاف سرمایه‌های ملی و خصوصی مردم است و حداقل شرط پذیرش مسئولیت در حکومت اسلامی پاسخگویی و پذیرش مسئولیت عملکرد دوران مدیریت کارگزاران نظام است و بنابر اصول متعدد قانون اساسی و قوانین موضوعه و قواعد فقهی مسببین این شرایط دارای ضمان و بعضا مسئولیت کیفری می‌باشند که استعفا و برکناری از مناصب فعلی نافی پاسخگویی و مانع رسیدگی احتمالی قضائی نیست.

از آنجا که بعضی از مسئولین این حوزه دارای تابعیت کشورهای دیگر یا خانواده‌های آنان در کشورهای خارجی سکونت دارند ضروری به نظر می‌رسد که قوه محترم قضائیه به منظور جلوگیری از تکرار تجارب تلخ گذشته و امکان پاسخگویی این نوع مدیران در دوران پس از مسئولیت وفق وظایف قانونی خود مبنی بر پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی و پیشگیری از جرائم احتمالی به استناد اصل 156 قانون اساسی تدابیر و اقدامات لازم مبنی بر امکان دسترسی به این نوع مدیران و حفظ اسناد و مدارک مربوط صورت پذیرد.»

*چرا استفاده از مدیران دوتابعیتی‌ها برای کشور خطرناک است؟

بر اساس قوانین کشورمان داشتن تابعیت مضاعف برای شهروندان ایرانی جرم نیست و این افراد بدون کوچک‌ترین مشکلی می‌توانند در کشور مانند سایر افراد زندگی کنند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت خطر استفاده از این افراد در پست‌های حساس و مهم است. یکی از دلایلی که استفاده از این افراد را برای کشور خطرناک می‌سازد «سوگند زیر پرچم» این افراد زمان اخذ تابعیت این کشورها است. به عنوان مثال فردی که در قالب‌هایی همچون «سیتی‌زن»، «گرین کارت» و «اقامت»، تابعیت کشور آمریکا را اخذ می‌کند، به این کشور تعهد می‌دهد که وفاداری خود به هر پادشاه یا دولتمرد و دولت و حکومت و مملکتی که تاکنون شهروند آن بوده را طرد کند و در برابر تمام دشمنان داخلی و خارجی به دفاع و حمایت از قانون اساسی و قوانین ایالات متحده بپردازد و به آن ایمان و وفاداری واقعی بورزد و هنگامی که قانوناً لازم باشد برای دفاع از ایالات متحده تفنگ به دست بگیرد!

بنابراین این سوال پیش می‌آید که مدیر و یا فردی که متعهد شده برای دفاع از یک کشور غربی (که علی‌القاعده متخاصم و یا مخالف با انقلاب اسلامی است) سلاح به دست بگیرد و یا برای وفادار ماندن به ملکه یا پادشاه یک نظام غربی قسم خورده، آیا صلاحیت تصدی کرسی‌های مدیریتی و حتی مسئولیتی را در کشور دارد؟!

*کلام آخر ...

قطعاً اگر در روزهای آینده قوه قضائیه و وزارت اطلاعات با قدرت به جریان نفوذ که سال‌هاست مقام معظم رهبری در مورد آن به مسئولین کشور هشدار داده‌اند ورود نکنند ممکن است در روزهای آینده شاهد خروج مدیرانی همچون خاوری‌ها با میلیون‌ها دلار از پول مردم از کشور باشیم و یا اینکه این افراد ممکن است با تصمیماتی که به ویژه در حوزه اقتصادی اتخاذ می‌کنند به کشور آسیب‌های جبران ناپذیری بزنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات