خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد استان قم خبر داد

اجرای طرح احسان احسن برای تامین ۱۱۱۰ جهیزیه در قم / رشد ۱۶ درصدی کمک‌های مردم به کمیته امداد

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد استان قم گفت: هدف از اجرای پویش احسان احسن در دهه ولایت، جمع آوری پول برای فراهم آوردن هزار و ۱۱۰ جهیزیه برای افراد نیازمند در استان است.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۲۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
اجرای طرح احسان احسن برای تامین ۱۱۱۰ جهیزیه در قم / رشد ۱۶ درصدی کمک‌های مردم به کمیته امداد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بحث تهیه جهیزیه یکی از مشکلات پیش روی جوانان برای ازدواج است که بد شدن شرایط اقتصادی این مشکل را تشدید کرد، مساله‌ای که مدیران کمیته امداد استان قم را برآن داشت که پویشی را برای جمع آوری کمک‌های مردمی برای تامین جهیزیه برای مددجویان این کمیته در دهه ولایت آغاز کنند.

اکبر رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مشکلات مددجویان کمیته امداد در استان قم اظهار کرد: برخی از مددجویان کمیته امداد در این استان با وجود عقد بستن، به دلیل نداشتن جهیزیه، عروسی شان به تاخیر افتاده، تعداد این مددجویان حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر است و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر نیازمند خارج از پوشش کمیته امداد هم این وضعیت را دارند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مبلغ مورد نیاز برای خرید جهیزیه نسبت به گذشته چند برابر شده است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم ستادی را در استان قم با ریاست استاندار و امام جمعه قم راه اندازی کنیم و این ستاد همدلی را بین مدیران و افراد شاخص استان قم برای کمک به خرید جهیزیه برای افراد نیازمند در استان به وجود آورد.



اجرای طرح احسان احسن در دهه ولایت

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد استان قم افزود: طرح جمع آوری جهیزیه با عنوان پویش احسان احسن در استان را در دستور کار قرار دادیم و جلسات مقدماتی این طرح را با اشخاص شاخص در استان برگزار کردیم تا در دهه ولایت یعنی بین عید قربان تا عید غدیر پویش احسان احسن را در قم اجرا کنیم، به دنبال جمع آوری کمک هم از عموم مردم و هم از اشخاص شاخص استان هستیم.

رشیدی هدف از اجرای پویش احسان احسن را جمع آوری پول برای فراهم آوردن هزار و ۱۱۰ جهیزیه برای افراد نیازمند در استان قم دانست و تصریح کرد: در قالب این پویش پنج میلیون تومان برای هر جهیزیه جمع آوری خواهد شد، این مبلغ در کنار کمک‌های بلاعوض و وام‌های کمیته امداد می‌تواند به نیازمندان برای تهیه جهیزیه کمک کند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که با همکاری سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف، هر کدام از مساجد شهر قم حداقل یک جهیزیه را در پویش احسان احسن تامین کنند.

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد استان قم افزود: حدود ۶۰ اتحادیه صنفی در استان داریم و اعضای هر کدام از این اتحادیه‌ها می‌توانند که حداقل هزینه تامین یک جهیزیه برای نیازمندان را تقبل کنند، همچنین برای کارمندان و مدیران هر کدام از اداره‌های کل استان قم سهمیه تامین هزینه‌های یک جهیزیه را در نظر گرفتیم.

وی پویش احسان احسن را یک کار بی سابقه در سطح کشور و استان قم دانست و تصریح کرد: در این پویش به دنبال این هستیم که همه در استان برای کار جمع آوری جهیزیه برای نیازمندان پای کار بیایند، اگر پویش در مرحله اجرا موفق شد، امکان ارائه آن به عنوان یک الگو به مناطق دیگر کشور وجود دارد.



رشد ۱۶ درصدی کمک‌های مردم قم به کمیته امداد

رشیدی با اشاره به کمک‌های مردم استان قم به کمیته امداد اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری مردم استان، ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به این کمیته کمک کردند که با وجود مشکلات اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ درصد رشد داشت، اما این رشد با نیاز‌ها متناسب نیست.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری در جمع آوری صدقه و زکات در استان قم رشد داشتیم، همچنین در این مدت روند کمک مردم استان به طرح اکرام ایتام رو به رشد بود، در استان قم به نسبت جمعیت، بیشترین جمع آوری کمک‌های نقدی را در کشور داریم.



استقبال مردم قم از طرح محسنین

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد استان قم افزود: در طول سال روند جذب حامیان برای طرح اکرام ایتام در استان قم ادامه دارد و این حامیان کمک‌های زیادی به ایتام می‌کنند، امکان افزایش جذب حامیان برای طرح اکرام ایتام در استان قم وجود دارد.

رشیدی با اشاره به اجرای طرح محسنین در استان قم خاطرنشان کرد: در سال جاری رشد جذب کمک در این طرح بیشتر از رشد جذب کمک در طرح ایتام در استان بود، بستر‌ها برای رشد جذب حامیان در طرح محسنین در استان قم وجود دارد و به دنبال درگیر کردن مدارس در این طرح در استان هستیم تا دانش آموزان محسنین هر مدرسه را توسط اولیای دانش آموزان آن مدرسه پوشش بدهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار