خبرهای داغ:
آیت‌الله ری شهری مطرح کرد

آشنایی جهانیان با کلام اهل بیت (ع) تنها راه جهانی سازی

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: بر اساس سخنی از امام رضا (ع) تنها راه جهانی کردن معارف اهل بیت (ع) آشناکردن جهانیان با زیبایی‌های کلام آن‌ها است به طوری که اگر با سخن ما آشنا شوند از مکتب اهل بیت (ع) پیروی خواهند کرد.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۳۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
آشنایی جهانیان با کلام اهل بیت (ع) تنها راه جهانی سازی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمد ری شهری ظهر امروز در دیدار جوانان خارجی که برای دوره کوتاه مدت آشنایی با معارف دینی به ایران سفر کرده بودند اظهار کرد: هدف اصلی مؤسسه دارالحدیث، تلاش برای پاسخگویی به رهنمود بسیار مهم و سرنوشت ساز امام هشتم (ع) است که فرمودند: فراگیری علوم و آشنایی مردم با زیبایی کلام از ضروریات احیای امر ما است.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در ادامه حدیث مطلب بسیار مهمی را فرمودند که تنها راه جهانی کردن معارف اهل بیت (ع) آشناکردن جهانیان با زیبایی‌های کلام آن‌ها است که اگر با سخن ما آشنا شوند از مکتب اهل بیت (ع) پیروی خواهند کرد.
رئیس مؤسسه علمی ـ. فرهنگی دارالحدیث با تأکید بر اینکه معارف اهل بیت (ع) جز معارف قرآنی نیست گفت: احادیث کلید فهم قرآن کریم است، زیرا تنها راه آشنایی با معارف عمیق قرآن بهره‌گیری از رهنمود‌های اهل بیت (ع) است که بر اساس همین نگاه، دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث و زیر مجموعه‌های آن شکل گرفته است.

وی مهم‌ترین دستاورد‌های این مجموعه را پرورش نیرو‌های کارآمد و جوان و همچنین اساتید مجرب در حوزه‌ی قرآن و حدیث برشمرد.

آیت‌الله ری شهری ترجمه آثار و تالیفات علوم حدیث به دیگر زبان‌ها را زمینه جهانی‌سازی علوم قرآن و حدیث ذکر کرد و افزود: تبادل علمی با دانشگاه‌های خارجی از دیگر اهداف دانشگاه قرآن و حدیث است.

وی یادآور شد: سعی کنید هر یک از شما پیام‌آور معارف اهل بیت (ع) به مردم باشید تا با این معارف آشنا شوند که دارای پیام قرآنی است.
۴۶ نفر از جوانان کشور‌های مختلف انگلیسی زبان برای گذرندان دوره معارف اسلامی در دوره‌های آموزشی مدینة العلم و باب العلم فدراسیون بین المللی خوجه شرکت کرده بودند. دانشجویان شرکت‌کننده پس از این دیدار، از نمایشگاه کتاب و کتابخانه تخصصی علوم حدیث بازدید کردند.
ارسال نظرات