خبرهای داغ:
در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم مطرح شد

با گران فروشی در قم مبارزه می‌شود/ عرضه مرغ منجمد برای تعدیل قیمت

در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم بر ضرورت مقابله با گران فروشی و احتکار در این استان تاکید شد.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۳۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
با گران فروشی در قم مبارزه می‌شود/ عرضه مرغ منجمد برای تعدیل قیمت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

احمد رضا سمیعی نسب نسب در ابتدای این جلسه با اشاره به نوسانات قیمت کالا‌ها در استان قم اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته قیمت تخم مرغ ۱۱ درصد و شیر خام ۹ درصد در استان افزایش یافت، دلیل این مساله بالارفتن قیمت نهاده‌های دامی بود، البته قیمت مرغ در استان قم اکنون بالاتر از قیمت تعیین شده توسط دولت است.

عرضه مرغ منجمد در قم

وی ادامه داد: مرغ به قیمت کیلویی ۶۷۰۰ تومان در استان قم عرضه می‌شود تا قیمت مرغ در استان کاهش پیدا کند، قیمت مرغ در قم تابع قیمت مرغ در تهران است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در بخش فلزات شاهد افزایش ۱۶ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها در ۱۰ روز گذشته بودیم، در ۱۰ روز گذشته ۹۵ پرونده تخلف به ارزش ۸۸ میلیارد ریال در استان تشکیل شده و برای تعزیرات حکومتی ارسال کردیم.

مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در ادامه این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری دو هزار و ۷۴۹ پرونده در تعزیزات استان داشتیم که به دو هزار و ۷۰۴ پرونده رسیدگی شد و جریمه تعیین شده برای موارد تخلف ۵۶۳ میلیارد ریال بود.



افزایش قیمت تخم مرغ در قم

رضا سیار در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت عرضه مرغ در استان قم اظهار کرد: باید به دنبال عرضه مستقیم در استان باشیم تا قیمت مرغ در بازار تعدیل شود، البته قیمت تخم مرغ به دلیل کاهش تولید و قطع واردات و افزایش تقاضا در قم بالا رفته است.

فرماندار قم افزود: باید تصمیمات جلسات تنظیم بازار به سرعت عملیاتی شود تا در بازار اثر داشته باشد، دشمنان با توطئه به دنبال ایجاد التهاب روانی در جامعه هستند.



برخورد قاطع تعزیرات با گران فروشی

مهرداد غضنفری در ادامه این جلسه گفت: گران فروشی مصداق بارز اخلال در بازار است و باید تعزیزات با موارد گران فروشی برخورد کند، مجازات‌ها در این خصوص باید بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: باید راهکار‌ها برای مقابله با اخلال در بازار، ریشه‌ای باشد و باید ارائه راهکار‌ها را به صورت کارشناسی شده دنبال کنیم.

محمدرضا طلایی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت قیمت مرغ در استان قم اظهار کرد: کمبودی در زمینه مرغ در استان نداریم و طی روز‌های آتی با عرضه مرغ منجمد در قم شاهد تعدیل قیمت آن در استان خواهیم بود.



رعایت قانون توسط کارخانه‌های لبنیات در قم

وی ادامه داد: به دلیل بالا رفتن قیمت دلار تقاضا برای صادرات محصولاتی همچون تخم مرغ و لبنیات در کشور و استان قم افزایش پیدا کرده است، پیشنهاد می‌کنم که تخم مرغ را به صورت مستقیم در قم عرضه کنیم تا قیمت آن در بازار کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: افزایش قیمت لبنیات در کشور بالاتر از قیمت مصوب است، البته قیمت محصولات کارخانجات لبنیات استان قم در حد همان قیمت مصوب است و بسیار پایین‌تر از قیمت کارخانجات شاخص کشور است.



کاهش عرضه تخم مرغ در قم

امیر محمدی چهر معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت قیمت تخم مرغ در استان قم اظهار کرد: با وجود افزایش تقاضا برای خرید تخم مرغ، اما عرضه آن کاهش یافته و به این دلیل قیمت تخم مرغ در استان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در کشور با ۹ درصد افزایش قیمت شیر موافقت شد، اما در استان قم با قیمت بالاتری از قیمت مصوب شیر از دامداران خریداری می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: محصولات کارخانه‌های لبنیات در استان ارزان‌تر از محصولات کارخانه‌های مناطق دیگر کشور است.



ضرورت برخورد با گران فروشان در قم

سید مهدی صادقی در بخش پایانی جلسه، برخورد با گران فروشان در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: کارخانه‌های لبنیات کشور باید محصولات خودشان را به قیمت مصوب به بازار بدهند، عدم رعایت قیمت‌های مصوب توسط این کارخانه‌ها، تبعات منفی برای استان دارد.

وی ادامه داد: در صورت نیاز در هر هفته چندین بار جلسات کارگروه تنظیم بازار در استان قم برگزار شود و آماده کمک برای تقویت این کارگروه هستم.

استاندار قم افزود: شرایط موجود، شرایط واقعی نیست و عواملی به دنبال جریان سازی و فضاسازی روانی هستند تا التهاب ایجاد کنند، اتحاد و انسجام دستگاه‌های مختلف باید بیش از پیش باشد و اتاق اصناف می‌تواند در زمینه آرامش بازار نقش ایفا کند، این نهاد دارای ابزار و اختیارات لازم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمبودی در کشور نداریم و با مدیریت درست و صحیح بازار می‌توانیم به گونه‌ای وضعیت را تنظیم کنیم که مشکل خاصی به وجود نیاید، دشمن از جنگ روانی استفاده می‌کند تا به اقتصاد ضربه بزند، اگر عواملی به دنبال زدن به ضربه به نظم عمومی و نظم اقتصادی هستند، با آن‌ها برخورد می‌کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار