خبرهای داغ:

۲۰۰ دانشجو در چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی شرکت کردند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ۲۰۰ دانشجوی علوم انسانی در چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی حضور پیدا کردند گفت: اندیشمندانی که صاحب نظر هستند در این دوره حضور پیدا کرده تا دانشجویان حاضر در دوره با اندیشه آن‌ها آشنا شوند.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۴۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
۲۰۰ دانشجو در چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی شرکت کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حمید پارسانیا عصر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد اظهار داشت: محور علمی کشورمان دانشگاه و حوزه علمیه است که باید همواره مورد حمایت و توجه باشند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه و دانشگاه باید با یکدیگر همفکری داشته باشند تا مسائلی که علم جامعه اسلامی با آن روبه‌رو است برای آن مسئله شناسی کرده و برای حل مسئله با مشارکت و پیگیری اقدام اساسی انجام شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به دنبال این موضوع هستیم که در دعوت و اقدام اولیه دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی همه اعضای شرکت کننده حضور پیدا کنند، اما متاسفانه امکانات محدود است.

پارسانیا ادامه داد: در مقطع نخست طرح که دوران فراگیری است افراد شرکت کننده به صورت داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند، گرفتن مدرک و الزاماتی که نظام آموزشی به آن‌ها تاکید دارد و دغدغه‌های علمی مهم‌ترین تفاوت این طرح با دیگر طرح‌های علمی است.

وی تصریح کرد: طرح‌ها و اردو‌های مشابهی که برگزار می‌شود با این طرح دارای تفاوت‌هایی است و این که بقیه طرح‌ها به مدت کوتاه برگزار می‌شود، اما دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی پس از دو هفته تازه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: زمینه‌های اجتماعی سبب شده که از ۳ هزار نفر هزار نفر و در نهایت ۲۰۰ نفر در دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی حضور پیدا کردند، دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی مختص به دانشجویان علوم انسانی است.

پارسانیا ادامه داد: سعی می‌شود اندیشمندانی که صاحب نظر هستند در این دوره حضور پیدا کرده تا دانشجویان حاضر در دوره با اندیشه آن‌ها آشنا شوند.

وی بیان کرد: علوم انسانی حوزه حیات است و اگر بدانیم که جهان مدرن درباره دین و اسلام و فرهنگ کشورمان چه موضوعی را می‌گوید بسیار خوب است.
ارسال نظرات