خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه تخصصی «هم کفویابی» ازدواج در قم

کارگاه تخصصی مهارت‌های هم کفو یابی کارشناسان و فعالان وساطت ازدواج در مرکز آموزشی آیت الله سعیدی قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۶۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، کارگاه تخصصی مهارت‌های هم کفو یابی ویژه کارشناسان و فعالان وساطت در امر ازدواج پاسداران شاغل و فرزندان آن‌ها به همت فرهنگی خانواده سپاه استان تحت عنوان کانون شمیم ازدواج برگزار شد.
در این کارگاه «جعفری» مسئول معاونت فرهنگی خانواده سپاه علی ابن ابی طالب (ع) ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز در امر ازدواج آسان و هم کفویابی، در خصوص آشنایی با مزاج‌ها و تاثیر آن در معرفی افراد در ازدواج‌های موفق مطالبی ارائه نمود.
سپس «آیینه چی» عضو هیات علمی مرکز مطالعات زن و خانواده، با اشاره به اهمیت و تاکید معصومین در وساطت ازدواج افزود: پیامبر اکرم (ص) تأکید زیادی در این امر داشتند و فرمودند: هر کس در راه به ازدواج درآوردن دو مومن بکوشد تا آن دو را به هم برساند خداوند برای هر قدمی که در این راه برمی داردیک سال عبادت در نظر می‌گیرد.
وی در ادامه مراحل اصلی تشکیل خانواده را شامل ۳ بخش دانست و گفت: مراحل اصلی تشکیل خانواده شامل سه بخش قبل از ازدواج و انتخاب همسر، دوران عقد و نامزدی و دوران زندگی مشترک می‌باشد.
آیینه چی ضمن تشریح وظایف «هم کفو» یابان در خصوص وساطت و معارفه‌هایی که نیاز است لحاظ نمایند که موجب یک ازدواج موفق گردد، خاطرنشان ساخت: شناخت صحیح از خود فرد و علت اینکه چرا فرد تصمیم به ازدواج گرفته و آیا فرد متقاضی آمادگی لازم برای ازدواج را دارد از جمله مواردی است که دانستن آن برای هم کفو یابان مهم وضروری است.
در پایان این کارگاه به یکی از زوج‌هایی که تلاش و وساطت این کانون منجر به وصلت ان‌ها گردیده است، هدیه‌ای اهداء شد.
ارسال نظرات