خطیب نماز جمعه اشکذر/

مملکت با شوخی و سهل انگاری اداره نمی‌شود/ قوه قضاییه باید محکم در برابر متخلفان بایستد

امام جمعه اشکذر مهمترین مشکل داخلی امروزه کشور را گرانی‌های اخیر و ناتوانی دولت در مدیریت این وضعیت دانست و گفت: متاسفانه بعضی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دچار زد و بند و رانت هستند که با یک وعده امضاء میکنند و با وعده دیگر امضاء خود را پس میگیرند.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۶۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، امام جمعه اشکذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به خطبه ۲۳۷ نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: حضرت امیر المومنین (ع) می‌فرمایند”  هر کس باید برای خودش تلاش کند تا توشه‌ای را برای عالم بعد ذخیره کند و از زندگی فانی خود برای مرگ و ابدیت بهره گیرد”.
 مشکل داخلی امروزه کشور، گرانی‌های اخیر و ناتوانی دولت در مدیریت این وضعیت است
“حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا طالبیان” مهمترین مشکل داخلی امروزه کشور را گرانی‌های اخیر و ناتوانی دولت در مدیریت این وضعیت دانست و گفت: گرانی‌های اخیر که همه شاهد آن هستیم بخش کوچکی از آن مربوط به تحریم‌های خصمانه علیه ایران است، ولی بخش عمده آن ضعف افرادی است که مسئولیت‌هایی را پذیرفته اند که توان ادای تکلیف را ندارد.
طالبان ادامه داد: متاسفانه زمانی که به هر سه قوه نگاه میکنیم می‌بینیم افرادی وجود دارد که از ضعف مدیریتی برخوردارند و اگر دستگاه اجرایی از ابتدا افرادی قوی و متدین را برای وزارت خانه‌ها و بخش‌های مدیرتی انتخاب می‌کرد الان شاهد این وضعیت اقتصادی نبودیم.
امام جمعه اشکذر نبود تعهد و تخصص در مدیران کشور را یک مشکل سخت برای ایران دانست و ادامه داد: اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به خوبی به وظیفه خود عمل می‌کردند و نظارت کاملی بر دستگاه اجرایی و وزیران کشور داشتند الان وضعیت کشور این گونه نبود که حال شاهد آن هستیم.
 
بعضی از نمایندگان با یک وعده امضاء میکنند و با وعده دیگر امضاء خود را پس میگیرند
وی گفت: متاسفانه بعضی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دچار زد و بند و رانت هستند که با یک وعده امضاء میکنند و با وعده دیگر امضاء خود را پس میگیرند.
طالبیان اضافه کرد: باید نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که هم متعد و هم متخصص باشد و به درد دل مردم برسند، نمایندگان مجلس باید بر عملکرد وزیران نظارت کاملی داشته باشند و اگر موردی خلاف قانون مشاهده کردند آن وزیر را مورد استیضاح قرار دهند و از رئیس جمهور بخواهند که مسئول شایسته‌ای جایگزین آن نماید.
حجت الاسلام طالبیان تصریح کرد: قوه قضاییه باید محکم در برابر متخلفان بایستد و قانون را اجرا کند، ولی وقتی یک پرونده پنچ سال یا ده سال طول می‌کشد معلوم است که متخلفان جرم‌های بیشتری را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: ما پرونده‌هایی داریم که خود مسئولان قضایی می‌گویند ۳۰ الی ۴۰ جلد شده است، ولی هنوز برای قاضی مشخص نشده که طرف مجرم است یا نه، حال اگر دستگاه قضایی مقتدرانه و سریع عمل می‌کرد این مشکلات پیش نمی‌آمد.
 
دشمن و محارب کشور فقط گروه‌های مسلح نیستند/خطر  مفسدان اقتصادی بیشتر از گروه‌های تروریستی است
طالبیان خطاب به دستگاه‌های اطلاعاتی کشور گفت: اگر دستگاه امنیت کشور دشمنان این نظام را فقط افرادی که سلاح در دست دارند نمی‌دانست و افرادی که مفسد اقتصادی هستند را نیز دشمن می‌دانست و آن‌ها را به موقع به دستگاه قضایی تحویل می‌دادند این مشکلات یقینا پیش نمی‌آمد.
وی افزود: مسئولین امنیتی و اطلاعات کشور ما که در راس آن وزارت اطلاعات است باید بداند که دشمن و محارب کشور فقط گروه‌های مسلح نیستند بلکه یک دسته از دشمن نظام اسلامی ایران افرادی هستند که در جنگ اقتصادی‌ای که آمریکا و متحدانش با ایران به راه انداخته است آن‌ها نیز آمریکا را یاری می‌کنند و مسئولان باید  بدانند خطر این مفسدان اقتصادی بیشتر از گروه‌های تروریستی است.
امام جمعه اشکذر تصریح کرد: مسئولان باید باور کنند الان درگیر جنگ اقتصادی هستیم و بدانند که زیانش کمتر از جنگ نظامی نباشد.
 
دستگاه‌های قضایی و دولت می‌نشینند و فقط نگاه می‌کنند/ چه کسی مقصر است و باید جوابگو باشد
طالبیان در ادامه گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی قاچاق را یک جرم سخت می‌داند و می‌گوید آن را باید آتش زد و از بین برد، ولی در این شرایط بد اقتصادی کسی یا کسانی پیدا می‌شود هزاران ماشین آخرین سیستم با قیمت‌های کذایی را به صورت قاچاق وارد کشور میکند، ولی دستگاه‌های قضایی و دولت می‌نشینند و فقط نگاه می‌کنند، واقعا چه کسی مقصر است و باید جوابگو باشد.
وی افزود:مردم از مسئولان انتظار دارند در این وضعییت اقتصادی با متخلفان به شدت برخورد کنند و به وضعیت قانونی و شرعی خود عمل کنند و به تذکرات مقام معظم رهبری جدی بگیرندو به آن‌ها عمل کنند.
 
مملکت که با شوخی و سهل انگاری اداره  نمی‌شود/ روحانیت همراه مردم است
خطیب نماز جمعه اشکذر تصریح کرد: مملکت که با شوخی و سهل انگاری نمی‌شود اداره کرد باید افرادی که فساد مالی دارد  برخورد کرد.
حجت الاسلام طالبیان روحانیت را همراه مردم دانست و گفت: ما همراه مردم هستیم  و هیچ گاه قرار به آن نیست که از دولتی که حق و حقوق مردم را ضایع میکند حمایت کنیم و اگر مسئولی خطا کرد روحانیت اولین کسی است که در مقابل آن می‌ایستد و هیچ گاه قرار نیست اسلام را فدای دنیای دیگران نمی‌کنیم. 
ارسال نظرات