امام‌جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمن برای القای نا امیدی در مردم گفت: دشمن به نعمت امنیت در کشور ما چشم دوخته است.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۶۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به در پیش بودن روز دحوالارض به بیان فضیلت روزه گرفتن و عبادت در این روز پرداخت و بر لزوم استفاده از این فرصت معنوی بی‌نظیر برای بندگی خداوند تأکید کرد.
وی در خطبه دوم به اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و ایام انتخاب رشته اشاره کرد و از دانش آموزان، والدین و مشاورین خواست که از ظرفیت آموزش عالی شهرستان غفلت نکنند و از آن استفاده کنند. در اردکان دانشگاه‌های مختلفی وجود دارد و باید از ظرفیت آن‌ها برای دانش آموزان خودمان استفاده کنیم.
امام‌جمعه اردکان افزود: امروز بااین‌همه حرف‌وحدیث و مشکلاتی که وجود دارد گاهی دانش‌آموزی ازاینجا برای تحصیل به دانشگاهی در خارج از شهرستان می‌رود که متأسفانه صادرات و واردات برخی از دانشگاه‌ها تحت کنترل نیست و به دین، ایمان و اعتقاد این جوان هجمه می‌شود که پس از مدتی اعتقاد، باور و اخلاق این دانشجو تغییر می‌کند. گاهی لطمه‌هایی وارد می‌شود که قابل جبران نیست.
وی گفت: امسال دانشگاه فرهنگیان ظرفیت خوبی را برای دانش آموزان اردکانی فراهم کرده است که حدود ۹۰ نفر می‌توانند در این دانشگاه از ابتدا درزمینهٔ معلمی تحصیل کنند. اولیاء دانش آموزان و مشاوران اگر می‌بینند که دانش‌آموزانی می‌توانند در آینده معلمین خوبی بشوند آن‌ها را راهنمایی کنند.
حجت‌الاسلام شاکر در ادامه با گرامی داشت سالروز حمله اتمی آمریکا به دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن اظهار داشت: در این حمله ۲۲۰ هزار نفر کشته شدند. یادمان نرود این آمریکایی که امروز گاهی برخی از افراد چهره آن را موجه جلوه می‌دهند و می‌خواهند که برای ما دلسوز و صلح آور نشان دهند ۲۲۰ هزار نفر را با بمب اتمی نابود کرد و هنوز هم پشیمان نیست و عذرخواهی نمی‌کند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند که؛ از زشتی‌های روزگار و از پلشتی‌های سیاست آمریکا این است که تنها جنایتکار عملی و عینی در مسئله اتمی و بمباران غیرنظامیان در ژاپن است و با قلدری آن را اعلام می‌کند، اما نگران تسلیحات اتمی در دیگر کشور‌ها ازجمله ایران است.
وی، هفدهم مرداد، روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی را گرامی داشت و با تبریک این روز به جامعه خبری و رسانه‌ای، گفت: امروز یکی از اساسی‌ترین قدرت‌ها برای هر کشوری قدرت اطلاعات و خبری است. باید با تعهد، تدین، ایمان، باور و نیت خالص از این ظرفیت هرچه بیشتر استفاده شود. مجموعه‌های رسانه‌ای و خبری نیز وظیفه خود را انجام دهند و بتوانند گره‌گشای مشکلات مردم باشند.
وی با اشاره به عملیاتی شدن استفاده از کارت ملی هوشمند از سال آینده گفت: در آینده برخی از خدمات فقط با استفاده از کارت ملی هوشمند ارائه می‌شود لذا کسانی که برای دریافت کارت ملی اقدام نکرده‌اند هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند.
خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود درباره اوضاع اقتصادی و مسائل کشور به چند نکته اشاره کرد و گفت: گرانی شدید، تورم و رکود بر مردم فشار آورده است و مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند. روحانیون، علما و مراجع اعتراض کردند و موضع گرفتند و خواستار رسیدگی به حل مشکلات مردم شدند. یکی از نکات مهم این است که بخشی از این مشکلات به‌ویژه بخشی از گرانی سکه و ارز هیچ ربطی به تحریم‌های آمریکا ندارد. علت اصلی آن در داخل و از ضعف مدیریت، نظارت، دخالت کشور‌هایی مانند عربستان و اجیر کردن مزدورانی در داخل است. امروز آمریکا از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد و القا می‌کند که مشکل اصلی به خاطر تحریم‌هاست. کشور ماسال‌ها تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده است، اما این گرانی، رکود و تورم شدید و این قیمت ارز و سکه بی‌سابقه بوده است و ربطی به تحریم‌ها ندارد. باید هوشیار باشیم که با دشمن همراهی نکنیم.
وی افزود: نکته بعدی اینکه در این اوضاع که همه گله‌مند هستند و کاستی‌ها را بیان می‌کنند مواظب باشیم داشته‌ها و نعمت‌های فراوانی که داریم را فراموش نکنیم. بخصوص نعمت امنیت که دشمنان داخلی و خارجی ما به این نعمت بی‌نظیر چشم دوخته‌اند. دشمنان ما می‌خواهند که افکار عمومی را از انقلاب ناامید کنند و القا کنند که در میان همه مسئولان فساد وجود دارد و امیدی به اصلاح نیست. مردم ما حق مطالبه و اعتراض دارند، اما همه باید دقت کنند که دشمن سوءاستفاده نکند. آن‌هایی که در داخل و خارج مردم را به آشوب دعوت می‌کنند خیرخواه ملت ایران نبوده و نیستند.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: از دولت و دولتمردان به جد انتظار می‌رود که با استفاده از نظرات و مشورت صاحبان فکر و اندیشه و کنار گذاشتن مسائل جناحی، این بازار آشفته را اصلاح کنند و به تثبیت برسانند. حرف مجلس و کسانی که در همین جناح و گرایش هستند این است که برخی از وزرا بخصوص نیرو‌های اقتصادی دولت ضعیف هستند و کابینه باید ترمیم بشود. باید از ظرفیت مدیریت قوی‌تر و انقلابی‌تر برای حل مشکلات استفاده شود. مردم از دولت این انتظار رادارند و انتظار دیگرشان این است که اخلالگران را به قوه قضائیه معرفی کنند و از قوه قضائیه هم انتظار می‌رود که با اخلالگران در این بازار به هر نوعی که باشند محکم برخورد کنند.
وی اظهار داشت: مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس هم انتظار دارند که در این اوضاع اقتصادی به کمک مردم بیایند و از مردم حمایت کنند و آن وزرایی که کم‌کاری و کوتاهی می‌کنند را به مجلس بکشانند و سؤال کنند و حتی استیضاح کنند. مردم ما امروز احساس می‌کنند که مجلس مماشات زیادی با دولت می‌کند. مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند که حامی اصلی آن‌ها باشند. آن نماینده‌ای که امروز به‌جای بیان دغدغه‌های اقتصادی و مشکلات مردم به قدرت موشکی کشور طعنه می‌زند پای قسم نمایندگی خود نایستاده است. اکثریت مردم ولایتمدار ما از این نمایندگان راضی نیستند.
امام‌جمعه اردکان گفت: آن نماینده‌ای که وقتی صحبت برجام بود این‌همه مصاحبه و سخنرانی می‌کرد و برای گرفتن عکس با آن خانم در صف می‌ایستاد امروز در این اوضاع اقتصادی سکوت کرده است مردم از این نماینده راضی نیستند. از مجلس انتظار خیلی بیشتری می‌رود که در این موضوع تلاش کند. آمریکا و دوستانش در منطقه دل خود را به تسلیم شدن ملت ایران خوش نکنند. ملت ما اهل میدان‌های سخت بوده و خواهد بود. آن‌ها بدانند که ما اهل تسلیم شدن و سازش نیستیم. ما اعلام می‌کنیم که تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب می‌ایستیم و افتخار می‌کنیم که درراه مبارزه با استکبار و آمریکا زحمتی بر ما تحمیل شود و ما تا پای جان پشت سر مقام معظم رهبری و، ولی فقیه زمان می‌ایستیم و تسلیم آمریکا نخواهیم شد.
وی گفت: گاهی مردم می‌گویند که مقام معظم رهبری چرا حرفی نمی‌زند؟ وظایف رهبری در قانون اساسی مشخص است ضمن اینکه اگر کسی اهل انصاف باشد می‌بیند که در این چند سال گذشته چقدر ایشان تذکر و هشدار دادند و روشنگری کردند. ایشان بار‌ها و بار‌ها به مسئولین تذکر دادند که با مفاسد اقتصادی و حقوق‌های نجومی مبارزه بشود. وقتی تذکرات دلسوزانه مقام معظم رهبری زیاد می‌شد عده‌ای با بی‌انصافی و ظالمانه می‌گفتند که ولایت‌فقیه هم بوی دیکتاتوری می‌دهد.
حجت‌الاسلام شاکر در پایان گفت: بازار شایعات و اخبار دروغ داغ است مردم باید هوشیار باشند و از ترویج شایعات اجتناب کنند. ما براثر ترویج این شایعات به خودمان ضربه می‌زنیم. همه ما در عرصه آزمون قرار داریم و قطعاً ملت بزرگ ایران در این آزمون در برابر دشمنان سربلند خواهند بود.
ارسال نظرات