خبرهای داغ:
سعید جلالی راد
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: دشمن در پی افزایش گناه در جامعه ما است و چنانکه تجربه چهار دهه گذشته نشان می دهد که مسائل مستهجن، بی حجابی، روابط با نامحرم و قبح زدایی از مسائلی است که دشمن در پی گسترش آن است.
کد خبر: ۹۰۴۲۵۳۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصار الرضا(علیه السلام) استان در جمع بسیجیان شهرستان خوسف با اشاره به نقش و جایگاه مباحث اعتقادی و معنوی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و زمینه سازی برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت، اظهار داشت: آنچه باعث تفاوت میان نظام دینی در ایران و نظام ها در دیگر کشورها شده است، رابطه متقابل دین و سیاست در ایران است که دین راهنمای سیاست ورزی در این کشور اسلامی است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی  ضمن تاکید بر افزایش معنویت در میان بسیجیان و آحاد مردم افزود: یکی از مؤلفه های افزایش معنویت امام شناسی است و این امام شناسی شرایط  منحصر به خود را داراست، چنانکه منصوب شده الهی است و امام علم لدنی دارد، جایگاه و منزلت الهی دارد و از عصمت برخوردار است.

وی با اشاره به سخنان ائمه هدی (علیهم السلام) تصریح کرد: امام کاظم (علیه السلام )می فرمایند «انسان به چهار معرفت نیازمند است معرفت اول  یعنی اینکه خدا را بشناسیم و خودشناسی زمینه ساز خداشناسی است. بدانیم انسان خلیفه الله در روی زمین است و هم سرشت فرشته وهم سرشت حیوان در او وجود دارد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه انسان می تواند از فرشته بالا تر رود و از حیوان پست تر شود افزود:  این امر شرایطی را می طلبد من جمله اینکه وظیفه شناس باشد، مجاری احکام دین را بداند و بشناسد. علم مثل یک پازل است. همان طور که نماز، روزه، خمس  و زکات واجب است؛ حجاب هم واجب است،  بداند چه چیزی انسان را دین ستیز می کند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر خدا شناسی ، دشمنانی وجود دارند  که دشمنی شان برای انسان از همه چیز بزرگتر است که بزرگترین این دشمنان نفس انسان است. شیطان گرگ است و نفس اماره پلنگ، گرگ اگر به جایی حمله  کند و مانعی سر راه او باشد پا به فرار می گذارد و اهل ترس است. اما پلنگ  تکبر و خود برتر بینی و غرور دارد،  بنابراین فرار برایش معنایی ندارد یا باید بکشد و یا کشته شود.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصار الرضا(علیه السلام) استان ادامه داد: انسان یا باید نفس اماره را بکشد و یا مغلوب آن شود. شهوت ها یکی از مصادیق بارز نفس اماره است که در نتیجه غفلت، جهل و نادانی به وجود می آید.

 وی لقمه حرام را  دومین عامل کاهش معنویت دانست و افزود: شیخ عباس قمی می گوید: مرا به همدان  دعوت کردند. بعد از شام خوابیدیم، نماز شبم قضا شد و نماز صبح نیز به تاخیر افتاد . "لقمه پاک بباید که شود مایه خیر" .

 وی با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگ اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) عنوان داشت: اول برادر مورد اعتماد و دوم  یک درهم  لقمه حلال را به سختی می شود پیدا کرد.

طاهری  سومین عامل کاهش معنویت را تکرار گناه  و چهارمین عامل را تجمل و دنیا پرستی دانست و گفت: دشمن در پی افزایش گناه در جامعه ما است و چنانکه تجربه چهار دهه گذشته نشان می دهد که مسائل مستهجن، بی حجابی، روابط با نامحرم و  قبح زدایی از مسائلی است که دشمن در پی گسترش آن است. دریا مذموم نیست، اما اختلاط  و هرزه گری در دریا  و وابسته دنیا شدن مذموم است. « فی حلالها حساب و فی حرامها عقاب »

حجت الاسلام  والمسلمین  جواد طاهری در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) عنوان داشت: زمانی خواهد آمد که معروف، منکر می شود و منکر، معروف. این  زمانی که ارزش  ، ضد ارزش و ضد ارزش ، ارزش می شود و  زمانی است که خوبی و بدی جا به جا خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها