واگذاری ۳۵۰ هکتار از جنگل‌های بلوط زاگرس به‌عنوان جنگل پژوهشی و آموزشی

رئیس مرکز پژوهش جنگلداری دانشگاه کردستان اعلام کرد: ۳۵۰ هکتار از جنگل‌های بلوط زاگرس به عنوان جنگل پژوهشی و آموزشی به مرکز پژوهش و توسعه جنگلداری زاگرس شمالی واگذار شد.
کد خبر: ۹۰۴۲۵۸۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  احمد، ولی پور با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اهداف پژوهشی و آموزشی دانشکده منابع طبیعی و مرکز پژوهش و توسعه جنگل‌داری زاگرس شمالی، ایجاد یک ایستگاه تحقیقاتی و آزمایشگاه طبیعی در شهرستان بانه از دو سال پیش در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز پژوهش جنگلداری دانشگاه کردستان، تصریح کرد: پس از بازدید‌های مکرر به همراه کارشناسان منابع طبیعی و بررسی گزینه‌های مختلف سرانجام جنگل‌های حوزه روستا‌های کوپیچ و سویرو در ابتدای جاده سردشت برای این منظور انتخاب شد.

وی افزود: با هماهنگی ریاست دانشگاه کردستان، سازمان برنامه و بودجه و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، مدیر مرکز پژوهش به عنوان نماینده دانشگاه در این زمینه معرفی شد.

وی با تأکید بر اهمیت حضور و پذیرش مردم محلی در این خصوص گفت: بر این اساس جلسات جداگانه‌ای با دهیاران، اعضای شورای اسلامی و ساکنان روستا‌ها برگزار و اهداف و مزیت‌های ایجاد جنگل پژوهشی توضیح داده شد.

ولی پور ادامه داد: خوشبختانه این مسأله با اقبال مردم محلی مواجه شد و در گام بعدی طرح توجیهی ایجاد جنگل پژوهشی تهیه و به اداره کل منابع طبیعی ارسال شد و با نظر مثبت مدیر کل و کمیته فنی به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه جنگل پژوهشی آموزشی کوپیچ با مساحت ۳۵۰ هکتار فرصت مناسبی برای متمرکز نمودن پژوهش‌های دانشگاهی، جمع‌آوری داده‌های بلندمدت و اجرای طرح‌ها و پیاده کردن الگو‌های حفاظت و بهره‌برداری علمی و فنی از جنگل‌های زاگرس است، خاطرنشان کرد: پیشینه وجود چنین آزمایشگاه‌های طبیعی در کشور‌های پیشرفته به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد در حالی که در کشور ما توجه کمی به این امر شده است.

رئیس مرکز پژوهش جنگلداری دانشگاه کردستان، در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است با همکاری و مشارکت دانشگاه کردستان، دستگاه‌های اجرایی و مردم محلی یک جنگل مدل چندمنظوره در منطقه ایجاد شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار