خبرهای داغ:
مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور:
سپنجی گفت: ۹۰ درصد فعالیت ما در حوزه انسانی است. مسوولان ما دغدغه هایی زیست محیطی ندارند و جایگاه دغدغه های ملی ما در حوزه محیط زیست ناشناخته است در حالیکه معضلات زیست محیطی، دغدغه جهانی است
کد خبر: ۹۰۴۲۶۱۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین میرعبدالرضا سپنجی مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دوره آموزشی نقش رسانه ها در ارتقای دانش عمومی در حوزه محیط زیست در جمع خبرنگاران بیان کرد: گامهایی برای صنعتی شدن برداشته ایم اما هنوز نتوانسته ایم خودکفا شویم.
وی گفت: عصر، عصر جهانی شدن است با رویکردهای بومی و بحث خودکفایی بحثی پیچیده است اما در جریان فرایند تولید این امر در بسیاری مواقع باعث از بین رفتن خاک می شود‌.
مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: اهالی رسانه باید پیگیر موضوع محیط زیست بوده و نگاه کارشناسی به این امر داشته باشند چرا که حرف زدن مشکلی از مردم حل نکرده و باید عامل به عمل باشیم.
سپنجی عنوان کرد: ما نمی توانیم با بزرگنمایی برخی اخبار، ناامیدی را در جامعه اشاعه دهیم بلکه باید با ایجاد امید در جامعه فضایی را جهت تعامل همگانی ایجاد نماییم.
وی افرود: بازوی ما در عرصه محیط زیست رسانه ها هستند. محیط زیست سازمانی نظارتی با بودجه ای اندک است و اگر رسانه ها ما را یاری نکنند ما خلع سلاح هستیم.
مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: نگاه مدیریت سازمان محیط زیست به امر حفاطت از محیط زیست، نگاه ملی و فراجناحی است و در این مسیر اگر همه رسانه ها و نگاهها همسو نباشند همه ما بازنده هستیم.
سپنجی خاطرنشان کرد: در حوزه روابط عمومی رسانه، نگاه ما ایجاد یک نگاه سیستماتیک و هدفمند است‌ که در ایجاد این امر باید ارائه گزارش عملکردها و بازخوردها را در نظر داشته باشیم و رسانه ها نیز باید این نگاه سیستمی و خروج از فرد محوری و‌ گرایش به فرآیند محوری را داشته باشند.
وی اضافه کرد: نگاه ما این است که برای مخاطبان ‌کودک برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم چرا که آینده سازان کشور کودکان امروز هستند و از همین رو برای نسل کودک و نوجوانان برنامه ریزی هدفمندی را نیاز داریم.
مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه ضمن اشاره به محوریت فعالیت های سازمان در ارتباط با رسانه ها بیان کرد: فرهنگ سازی صرفه جویی، احترام به هوا، فضای سبز و محیط زیست به خانواده ها و به ویژه کودکان، ایجاد تورهای رسانه ای و برگزاری کارگاههای آموزشی برای رسانه از نگاه های ویژه ما می باشد.
سپنجی ادامه داد: ۹۰ درصد فعالیت ما در حوزه انسانی است. مسوولان ما دغدغه هایی زیست محیطی ندارند و جایگاه دغدغه های ملی ما در حوزه محیط زیست ناشناخته است در حالیکه معضلات زیست محیطی، دغدغه جهانی است.
وی گفت: رسانه ها در ارائه مشکلات این حوزه نقد مشفقانه داشته و به ما راهکار ارائه دهند تا با هم افزایی به محیط زیستمان کمک کنیم چرا که شدت و سرعت اتفاقات زیست محیطی بسیار جدی است که امیدواریم با هم افزایی بتوانیم به راهکارهای خوبی دراین حوزه دست یابیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها