خبرهای داغ:
علیرضایی عنوان کرد: چیزی که در حوزه محیط زیست باید برند شود و رسانه ها باید آن را مدنظر قرار دهند تقدم منافع جمعی بر منافع فردی است.
کد خبر: ۹۰۴۲۶۱۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نصرت اله علیرضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین در مراسم دوره آموزشی نقش رسانه در ارتقای دانش عمومی در حوزه محیط زیست در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به نقش محیط زیست در زندگی بیان کرد: کارکرد محیط زیست تامین کننده غذا، هوا و تامین کننده پناه و آرامش ما می باشد.
وی گفت: ریشه اصلی رفتارهای محیط زیستی به تفاوت نگاه انسان جدید و قدیم بستگی دارد. به دلیل اینکه نگاه انسان امروز به محیط زیست تغییر کرد بشر قدیم نگاه مقدس به طبیعت داشت و می توان گفت بشر قدیم در سیطره و تابع محیط زیست بود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین اضافه کرد: اما در چهارصد سال اخیر نگاه انسان تفییر کرد و شروع به دست اندازی به طبیعت و محیط زیست کرد.
علیرضایی عنوان کرد: محیط زیست تبدیل به ابزار و ظرفیتی شد تا انسان رفاه خودش را بیشتر کند و در پس این رفاه، جنگلها تخریب شد، آبهای زیرزمینی استحصال شد، آلودگی هوا و دریا آغاز شد و با آغاز این تصرف ها در طبیعت به توسعه که رشد اقتصادی بود تغییر کرد.
سخنگوی استانداری قزوین افزود: از منظر رسانه ها، باید یک جهت گیری و جهان بینی هدفمند ایجاد شود که ناهنجاری های مرتبط با محیط زیست را مطرح نمایند.
علیرضایی در ادامه تصریح کرد: بخشی از نقش رسانه ها در سطح خرد است که مربوط به حاکمیت دولت هاست اما رسانه ها می توانند جریان سازی کرده و رفتارهای زیست محیطی درست را در جامعه نهادینه کنند.
وی با اشاره به موضوعاتی که در بحران بوده و باید رسانه ای شوند خاطرنشان کرد: فرسایش خاک، آلودگی صنعتی، تخلیه نخاله های ساختمانی، آلودگی نخاله های صنعتی، دفن زباله ها در محدوده شهری، آلودگی هوا به دلیل استفاده از خودرو شخصی، آلودگی هوا از طریق صنایع، استفاده از انواع آفت کشها،
ریختن زباله در معابر عمومی مسائلی است که از طریق رسانه ها باید ذهن مسوولان و مردم را درگیر کنند.
سخنگوی استانداری قزوین بیان کرد: از منظر اجتماعی اگر خواسته باشیم رفتاری را در جامعه نهادینه کنیم، این رفتارها از نهاد خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، گروههای همسالان، آموزش و پرورش و رسانه ها به عنوان چهارمین نهاد موثر آغاز می شود.
علیرضایی اضافه کرد: تفاوت رسانه ها با سایر نهادها نقش متضادی است که رسانه ها دارند چرا که رسانه ها ابزار و ظرفیتی هستند که هم می توانند ارزش های منفی و هم ارزش های مثبت را در جامعه نهادینه کنند و برای ترویج رفتارهای ضد محیط زیست فعالیت مثبت داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین اضافه کرد: چیزی که در حوزه محیط زیست باید برند شود و رسانه ها باید آن را مدنظر قرار دهند تقدم منافع جمعی بر منافع فردی است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها