خبرهای داغ:
رئیس مرکز مطالعاتی هامبورگ اعلام کرد:

صدور بیش از دو هزار مجوز به مراکز اسلامی کشور آلمان

حجت الاسلام رضوی راد گفت: دو هزار و ۷۰۰ مجوز به مراکز اسلامی کشور آلمان صادر شده که همه در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی بوده که این امر از انجام فعالیت‌های زیرزمینی جلوگیری می نماید.
کد خبر: ۹۰۴۲۶۵۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضوی راد رئیس مرکز مطالعاتی هامبورگ در جلسه توسعه مدیریت و منابع انسانی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: بستر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در کشورهای خارجی فراهم بوده و در همین راستا، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: دو هزار و ۷۰۰ مجوز به مراکز اسلامی کشور آلمان صادر شده که همه در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی بوده که این امر از انجام فعالیت‌های زیرزمینی جلوگیری می نماید.

رئیس مرکز مطالعاتی هامبورگ اظهار کرد: همچنین در حوزه پژوهش و دانشگاهی نیز طی سال‌های اخیر و انجام مذاکرات، توانستیم با هیئت موسس آلمانی درخواست مجوز واحد دانشگاهی مستقل اخذ نماییم.

رضوی راد ادامه داد: محور اقدامات این واحد مستقل دانشگاهی که به صورت خودجوش و مردمی فعالیت می کند دعوت مستقیم به اسلام نبوده بلکه معرفی و توسعه اسلام با شیوه‌های جدید می باشد.

وی عنوان کرد: احداث این واحد دانشگاهی در آلمان فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلام بوده در حالی که در کشورهای اروپایی نیروهای فکری در تحقق اهداف و اجرا برنامه‌ها اثرگذار هستند و در همین راستا 27 روحانی ژرمن که اسلام‌شناسان بومی منطقه می باشند، مشغول فعالیت در زمینه ترویج دین اسلام هستند.

رئیس مرکز مطالعاتی هامبورگ ضمن اشاره به راه‌اندازی شعبه مرکز مطالعاتی در کشورهای اتریش و سوئیس افزود: امروز سونامی افراد مدرک‌ بگیر مدعی و بیکار که آسیب‌های زیادی در جامعه در پی دارد بسیار شدید شده و لازم است این امر مورد ارزیابی قرار گیرد.

رضوی راد با اشاره به ضرورت پژوهش در جامعه بیان کرد: بخش قابل توجه قراردادهای ما در حوزه های فنی و حرفه ای، پزشکی و صنعتی با دانشگاه ها بوده اما عنصر تاثیرگذار جامعه پژوهش و آموزش است و تا امروز 164 پروژه پژوهشی در مرکز مطالعاتی آلمان به کتاب تبدیل شده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها