خبرهای داغ:
زاهدی گفت: در هیچ چیز دیگری چنین ظرفیت موسیقیایی وجود ندارد و این قاریان هستند که می توانند با لحن و آهنگ دلنشین، پیام های قرآنی را به مخاطب و شنونده القا کنند و این امر وظیفه سنگینی به گردن قاریان قرآن است به لحاظ موسیقی قرآنی و تاثیری که بر روح شنونده می گذارد.
کد خبر: ۹۰۴۲۷۱۳
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین آئین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف استان قزوین و جمعی از مسوولان استان در صحن و سرای بارگاه ابن الرضا(ع) برگزار شد.

زاهدی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان و آرزوی موفقیت برای قاریان بیان کرد: در طول دورانی که در استان قزوین به عنوان استاندار مشغول به فعالیت هستم، این استان را استانی با مردمانی قرآنی و متدین دیدم و حضور مردم در برنامه های آئینی و ملی بسیار پررنگ و مشهود است.

وی گفت: عظمت قرآن، جایگاه قرآن و هدف از نزول قرآن در تفکر به آیات الهی است. هدف از آفرینش قرآن، اندیشیدن در آیاتی است که چرایی و چگونگی خلقت در آنها شرح داده شده است.

استاندار قزوین ضمن اشاره به آهنگ تلاوت قرآن از سوی قاریان اظهار کرد: در هیچ چیز دیگری چنین ظرفیت موسیقیایی وجود ندارد و این قاریان هستند که می توانند با لحن و آهنگ دلنشین، پیام های قرآنی را به مخاطب و شنونده القا کنند و این امر وظیفه سنگینی به گردن قاریان قرآن است به لحاظ موسیقی قرآنی و تاثیری که بر روح شنونده می گذارد.

زاهدی عنوان کرد: هر پدیده ای در عالم در جایگاه خاصی قرار دارد و به دلیل اینکه آیات قرآن زیباست عرضه و بیان آن نیز با زیبایی باشد هر چند که مطمئنا هیچ بشری قادر نیست همه زیبایی های قرآن را ارایه دهد.

وی افزود: زیبایی های قرآنی اقیانوس بیکرانی است که از آغاز بعثت تا نهایت عالم ادامه دارد و قاریان و مفسرین و پژوهشگران ما باید از قرآن الهام گیرند‌.

استاندار قزوین گفت: باید با پژوهش در اثرات و تفکر به آیات قرآنی، از مفاهیم قرآنی برای آبادانی دنیا و آخرتمان استفاده کنیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها