معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دستورالعمل ترویج تغذیه با شیر مادر در بیمارستانهای دوستدار کودک و کلینیک های مشاوره شیردهی با مشارکت داوطلبان سلامت برای 120 هزار نوزاد شیر خوار در حال اجراست.
کد خبر: ۹۰۴۲۷۳۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،  محمد طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تغذیه با شیر مادر راه حل جهانی برای فراهم نمودن فرصت‌های برابر و شروع عادلانه زندگی برای تمام افراد است.
وی افزود: تغذیه با شیر مادر زیر بنای زندگی سالم است و این شیوه تغذیه، سلامت، رفاه و بقای زنان و کودکان را در سراسر جهان ارتقا می‌بخشد.

طباطبایی ادامه داد: درحوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۵ بیمارستان دوستدار کودک و کلینیک‌های مشاوره شیر دهی در مراکز خدمات جامع سلامت وجود دارد، که در زمان تولد کودک برنامه های آموزشی متعددی از قبیل روش‌های شیردهی، واهمیت تغذیه با شیر مادر به منظور پیشگیری از سوء تغذیه به مادران آموزش داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: دستور العمل اجرایی ترویج تغذیه با شیر مادر با مشارکت داوطلبان سلامت برای ۱۲۰ هزار کودک شیر خوار(زیر ۲ سال) در واحد‌های ارائه خدمات داخل و خارج بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مادرانی که مشکل شیردهی دارند، در حال اجراست.

وی گفت: آموزش مدون روش‌های شیردهی به همه مادران طی برنامه‌ای خاص به مادران شاغل و روش‌های شیردهی به چند قلو‌ها در کلینیک‌های مشاوره شیردهی و در بدو تولد فرزندان آموزش داده می‌شود.

طباطبایی خاطر نشان کرد: آگاه کردن مردم در مورد ارتباط بین تغذیه با شیر مادر و تغذیه خوب و امنیت غذایی و کاهش فقر و همچنین تثبیت تغذیه با شیر مادر بعنوان زیربنای زندگی سالم و مشارکت افراد و سازمان‌ها برای تاثیر بیشتر و تقویت موقعیت برای ترفیع تغذیه با شیر مادر از مهمترین مولفه‌های پیشگیری از سوء تغذیه و تامین امنیت غذایی شیر خواران و کودکان می‌باشد، که لازم است همه اقشار(علما، روحانیون، اصحاب رسانه ومسئولین و مردم ) در زمینه حفظ و ترویج و حمایت از تغذیه با شیر مادر بعنوان امری حیاتی تلاش کنند.
ارسال نظرات