نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

لزوم توجه به ظرفیت‎های داخلی کشور به منظور ارتقا سطح علمی

نقوی حسینی گفت: حتی در مسائل اقتصادی نیز بار‌ها توسط صدا و سیما اعلام شده که نگاه به بیرون مشکلات کشور ما را حل نمی‎کند بلکه باید نگرش دولت عوض شود تا بتوان کاری از پیش برد.
کد خبر: ۹۰۴۲۸۳۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، پیرامون علت کاهش رتبه علمی کشور در طی دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم نگرش و نگاهی راهبردی به وجود آمد که بار‌ها بر ضرورت تغییر این نگاه و نگرش تاکید شده، اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: حتی در مسائل اقتصادی نیز بار‌ها توسط صدا و سیما اعلام شده که نگاه به بیرون مشکلات کشور ما را حل نمی‎کند بلکه باید نگرش دولت عوض شود تا بتواند کاری از پیش برد.

نقوی حسینی تصریح کرد: در حوزه علم، تکنولوژی و تولیدات علمی نیز نگاه دولت به خارج کشور و الگوبرداری از غرب است در حالی که ملت ما دارای نخبگان و دانشمندان خردمند است که برای تمامی مشکلات راه حل‎های مفیدی دارند، اما متاسفانه دولت به ظرفیت‎ها و استعداد‌های داخل کشور توجهی ندارد.

وی در پایان گفت: بایستی نهاد‌ها و سازمان‎هایی که قادر به ساماندهی نخبگان هستند تقویت شده تا از فرار نخبگان به خارج کشور جلوگیری شود.
ارسال نظرات