وزیر علوم گفت: هیچ نگاه سوگیرانه‌ای در رابطه با جذب، نگهداری و یا طی مراحل استخدامی و علمی و آموزشی قطعاً وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۴۲۸۷۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود برخی اساتید ارزشی از دانشگاه اخراج می‌شوند و یا اینکه به اجبار باید بروند، آیا چنین اقدامی توسط وزارت علوم صورت گرفته است؟ اظهارداشت: خیر؛ به هیچ‌وجه هیچ نگاه سوگیرانه‌ای در رابطه با جذب، نگهداری و یا طی مراحل استخدامی و علمی و آموزشی قطعاً وجود ندارد.

وزیر علوم تصریح‌ کرد: ما بحثی داریم که اخیراً اتفاق افتاده  است، یک قانون استخدامی و یک آیین نامه داریم، آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی که اینها یک ماده دارد به عنوان ماده بازنشستگی که همه مستخدمین دولت یک روز بازنشسته می‌شوند.

اساتید نخبه بعد از بازنشستگی از محیط خارج نمی‌شوند

وی بر همین اساس ادامه ادامه داد: کسانی که از دولت حقوق می‌گیرند باید روزی بازنشسته شوند و از سازمان بازنشستگی حقوق بگیرند از این رو برخی اساتید ممکن است اساتید نخبه‌ای باشند اما دوره خدمتشان تمام شده و به بازتنشستگی رسیده‌اند.

غلامی با تأکید بر اینکه یک نکته مهم در دانشگاه‌ها وجود دارد و آن اینکه اساتید نخبه بعد از بازنشستگی از محیط خارج نمی‌شوند، یادآورشد:  این بخشنامه قبلاً هم بوده است؛ اتاق محل کار، تجهیزات و امکانات که در اختیار اساتید بوده است همچنان حفظ می‌شود تا مادامی که خودشان بخواهند، به همین دلیل این دو را نباید با هم خلط کرد.

وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: بعضاً دیده ام یک استاد پیشکسوتی که بازنشسته می‌شود می‌گویند چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ در حالی که این قانون است و به معنی اخراج افراد نیست.

ارسال نظرات