خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در آغازین روز هفته خبرنگار، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان فارس و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حضور در گلزار شهدای گمنام با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۲۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، نخستین برنامه هفته تکریم خبرنگار در استان فارس، تجدید میثاق و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام و شهدای رسانه توسط جمعی از اصحاب رسانه این استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بود که در گلزار شهدای گمنام شیراز برگزار شد.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته خبرنگار گفت: امروز به پاس گرامیداشت هفته خبرنگار حضور آنان را در این مکان مقدس گرامی می‌داریم.

 

اهالی رسانه در تعالی فرهنگ و هنر نقش مؤثری ایفا کنند

وی با بیان اینکه از سه سال پیش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس، هفته خبرنگار را برگزار می‌کند، افزود: نخستین برنامه هر ساله هفته خبرنگار، تجدید میثاق اهالی رسانه استان با شهداست که امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده راه آنان باشیم و با همکاری یکدیگر گام‌های مؤثری در جهت تعالی فرهنگ و هنر استان فارس برداریم.

رضا جاویدی، رئیس کانون بسیج رسانه شیراز نیز در این مراسم گفت: در استان فارس ۱۰ شهید خبرنگار و رسانه تقدیم انقلاب اسلامی شده است و تلاش کردیم با جمع‌آوری بخشی از خاطرات و زندگی ایشان یک بانک اطلاعاتی را ایجاد کنیم.

 

برگزاری اولین یادواره جامع شهدای رسانه‌ای فارس

وی افزود: در سال ۹۷ با همکاری اداره‌کل ارشاد و مساعدت تشکل‌ها و جامعه خبرنگاری و عکاسان خبری اولین یادواره جامع و کامل شهدای رسانه فارس را برگزار خواهیم کرد که در آن از زندگی‌نامه این شهدا رونمایی خواهیم کرد.

جاویدی با یادآوری اینکه ۱۵ هزار شهید از استان فارس تقدیم انقلاب اسلامی شده است، گفت: ۱۰ شهید رسانه استان فارس حوادثی را رقم زدند که امروز ما به خود می‌بالیم که اگر اینان نبودند آیندگان ما به خوبی از وقایع دفاع مقدس مطلع نمی‌شدند.

برادر شهید بزرگ‌زاده،‌ یکی از شهدای رسانه استان فارس نیز گفت: برادرم گوینده صدا و سیمای مرکز فارس و کهگیلویه و بویراحمد بود که کار خود را در عرصه رسانه از سال ۶۵ آغاز کرد.

وی افزود: برادرم در سال ۶۶ برای خدمت عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در سال ۶۷ و در عملیات بیت‌المقدس ۷ به فوز عظیم شهادت دست یافت.

 

روز خبرنگار؛ زمینه‌ساز تجلیل از شهادت و رشادت خبرنگاران است

احمد نجفی، سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان فارس نیز به نمایندگی از اصحاب رسانه این استان هم گفت: روز خبرنگار به دلیل شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان نامگذاری شده است که این روز زمینه‌ساز تجلیل از شهادت و رشادت خبرنگاران و سربازان جنگ نرم است.

بنابر این‌گزارش، در ادامه این برنامه‌ها، اصحاب رسانه فارس به‌منظور تکریم مقام پیشکسوتان این عرصه راهی منزل بهمن پگاه راد و محمد علی ادریسی از بزرگان و پیشکسوتان رسانه استان شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها