خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ارتقای فرهنگ عمومی جامعه امری ضروری و حکم سرمایه گذاری دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم رونمایی از کتاب «سبوی ساقی» تاکید کرد: ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه در کنار فعالیت های فرهنگی امری ضروری است و هر گونه هزینه کردن در این زمینه حکم سرمایه گذاری دارد.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۵۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی با بیان اینکه تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگ، هزینه نیست بلکه به معنی سرمایه گذاری است، گفت: فرهنگ کتابت، چاپ و کتابخوانی در جامعه باید از سوی نهادهای ذیربط باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که هر کلام و پیامی زمانی ماندگار است که به قالب کتاب در آید.

وی با تاکید بر اینکه باید در مسائل فرهنگی و در ارتباط با فرهنگ جامعه قدم های موثری برداشته شود، افزود: جامعه امروزی بیش از پیش نیازمند توجه به چنین مباحثی است.

حجت الاسلام آل هاشم با انتقاد از حذف معاونت های فرهنگی شهرداری ها بیان کرد: تخصیص اعتبار در حوزه فرهنگ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که ما امروز در ارتباط با فرهنگ جامعه باید بیش از پیش تلاش کنیم و فعالیت های فرهنگی جامعه را افزایش دهیم و همچنین فرهنگ چگونگی استفاده از وسایط نقلیه و سایر آموزش های شهروندی را به مردم آموزش دهیم.

امام جمعه تبریز به ورود تکنولوژی های جدید با عنوان کتاب های دیجتالی اشاره کرد و گفت: هیچ نرم افزار و تکنولوژی جدید نمی تواند جایگزین کتاب و کتابت باشد چراکه در طول تاریخ سخنرانی های تأثیرگذاری صورت گرفته که به دلیل عدم کتابت از یادها فراموش شده ولی کتاب همواره ماندگار بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم با تأکید بر فرهنگ کتاب و کتاب خوانی گفت: مردم باید فرهنگ مطالعه را از مقام معظم رهبری بیاموزند چرا که نه تنها خودشان بلکه خانواده شان، فرصت استراحت شان را به مطالعه کتاب می پردازند که ما نیز باید فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را یاد بگیریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی و گرامیداشت مقام خبرنگاران با بیان اینکه ما باید قدردان خبرنگاران باشیم، گفت: متأسفانه در برخی موارد شاهد شکایت برخی ها از خبرنگاران هستیم که نباید این مسئله صورت گیرد، چرا که خبرنگاران جامعه را پویا و بانشاط می کنند و نقش خبرنگاران در مقابله با فساد، مفسدین اقتصادی و کسانی که در جامعه دلهره می آفرینند، نقش ستودنی است.

امام جمعه تبریز به انقلاب مشروطه اشاره و بیان کرد: انقلاب مشروطه مشروعه ملت ایران بر علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی صورت گرفت و حرکت مشروطه الهام گرفته از دستورات اسلام بوده است و رهبران، بزرگان دینی و علما که طبیعت استبداد را به خوبی فرا گرفته بودند، دست به قلم شدند و حرکت عظیمی را آغاز کردند.

حجت الاسلام  آل هاشم در ادامه با بیان اینکه زمانی که نامی از مشروطه به زبان می آید، نام تبریز و آذربایجان می درخشد، ادامه داد: مگر می شود هنگامی که نام مشروطه در میان می آید نام علمایی دینی چون شیخ فضل‌الله نوری، ثقه الاسلام تبریزی و سایر علما و همچنین مجاهدانی چون ستارخان و باقرخان در میان نباشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها