مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد

کشف لاشه یک نهنگ نادر در ساحل پارک ملی دیر- نخیلو

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کشف لاشه یک نهنگ بزرگ جثه به طول 14 متر در ساحل پارک ملی دیر- نخیلو استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۶۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حسین دلشب صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لاشه کشف شده متعلق به گونه «براید» از نهنگ‌های عظیم‌الجثه است حدود ۱۴ متر طول دارد، اظهار داشت: این لاشه در محدوده پارک ملی دیر- نخیلو در جنوب استان بوشهر و در نزدیکی جزیره تهمادون مشاهده شده است.

وی افزود: خلیج فارس محل زندگی و مسیر مهاجرت این نهنگ که از نژاد گرمسیری و از گونه‌های نادر بوده، نیست و معمولا این گونه جانوری برای تغذیه خود به خلیج فارس می‌آیند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه در سال‌های اخیر در مناطق مختلف استان چند مورد از این گونه نهنگ به گل نشستند، گفت: لاشه کشف شده در حال متلاشی‌شدن است و از مهمترین دلایل گرفتاری و مرگ نهنگ‌ها می‌توان به برخورد با ادوات و شناورهای صیادی و گرفتار شدن در آب‌های کم عمق اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نهنگ‌ها و دلفین‌ها از گونه‌های در معرض خطر انقراض جهانی هستند، تصریح کرد: نهنگ براید تا عمق ۳۰۰ متری دریا در آب‌های خلیج فارس، اقیانوس اطلس، آرام و هند و آب‌های مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و آب‌هایی با حرارت ۱۶ درجه سانتیگراد به بالا زندگی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار