خاک ورزی حفاظتی در مزارع مازندران

مدیر مكانيزاسيون سازمان جهاد كشاورزي مازندران از آغاز عملیات خاک ورزی حفاظتی با معرفی چیزل پکر در مزارع استان مازندران خبر داد .
کد خبر: ۹۰۴۲۹۷۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، موسی نژاد در حاشیه کارگاه آموزشی در جمع کشاورزان منطقه پی رجه از بخش مرکزی نکا خاطر نشان کرد امسال ۲۰ درصد از مزارع یکصدهزاری هکتاری مزارع جو گندم و کلزا مازندران به اجرا در خواهد آمد .

موسی نژاد مزیت های این طرح را افزایش دو برابری راندومان کشت کاهش انژی کاهش کوبیدگی زمین های زراعی ماندگاری و حفظ رطوبت دربقایای سطح خاک ورزی شده جلو گیری از علفهای هرزاعلام داشت .

وی اظهارکرد : کشاورزان با مراجعه به مرکزجهاد کشاورزی استان می توانند ازتسهیلات خرید این تجهیزات بدون محدویت اعتباری بهرومند شوند

مدیر مكانيزاسيون سازمان جهاد كشاورزي مازندران با اعلام اینکه تولید دستکاههای خاک ورزی در داخل توسط شرکت های معتبر انجام میشود گفت : این دستگاهها برای استفاده در مناطق جلگه ایی میانبند و کوهپایه ایی طراحی شده است .

او اظهار امیدواری کرد: ازسال آینده تمامی کشاورزان در این حوزه بتوانند با روش خاک ورزی مرکب به کار کاشت گندم و جو و کلزا بپردازند

گفتنی است، ۱ چیزل پکر دستگاهی است که می تواند به راحتی عملیات خاک ورزی را با سرعت و کیفیت بالا انجام دهد . این دستگاه جایگزین مناسبی برای گاوآهن های برگردان بوده و با کمترین تخریب خاک عملیات شخم را انجام دهد . پس از کار با چیزل پکر، کلوخ های بزرگ که بعد از عملیات شخم توسط گاوآهن های برگردان ظاهر می شوند به وجود نیامده و معمولا نیاز به استفاده از دیسک جهت بستر سازی نیست .

ارسال نظرات
پر بیننده ها