براساس دستورالعمل شرکت آب منطقه‌ای مازندران هیچگونه آبی برای کشت دوم در اختیار برنج‌کاران قرار نمی‌گیرد زیرا این روزها حال سدهای مازندران خوب نیست و در جدال با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و ذخایر آنها در پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۰۱
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، برخی از برنج‌کاران مازندرانی از آزمون بزرگی دیگر سربلند بیرون آمدند و این‌ روزها در شالیزارها با نفس راحت نظاره گر خوشه‌های برنج هستند.

برای اینکه نشاهای سبز برنج به بار بنشیند همه دست به دست هم دادند که جای تقدیر دارد و تنها خوشه‌های طلایی برنج می‌تواند مزد زحمات همه را بدهد.

طی این مدت از سدهای مازندران آب بسیاری در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا نشاهای سبز سرپا بایستند و تبدیل به خوشه‌های طلایی شوند این روزها که این مهم محقق شد بهتر است به‌توصیه‌ها توجه کرده و کشاورزان از کشت دوم برنج پرهیز کنند.

براساس دستورالعمل شرکت آب منطقه‌ای مازندران هیچگونه آبی برای کشت دوم در اختیار برنج‌کاران قرار نمی‌گیرد.

این روزها حال سدهای مازندران خوب نیست و در جدال با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و نفس‌های آخر خود را می‌کشند؛ چرا که ذخایر آنها در پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگویی اظهار کرد: در سدهای استان آبی نداریم که برای کشت دوم در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

محمدابراهیم یخکشی افزود: رهاسازی آب از سدهای مازندران تنها برای کشت اول برنج است که روزهای پایانی آن را می‌گذرانیم. 

وی با اشاره به اینکه منابع آب‌های زیرزمینی تحمل برداشت‌های بی‌رویه و بیش از حد را ندارند، اضافه کرد: پروانه صادر شده برای بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی تنها برای انجام کشت اول است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه ذخایر سدهای استان به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است، تصریح کرد: برداشت بیشتر از آن برای پایداری سدهای استان خسارت به بار می‌آورد؛ به‌عنوان نمونه سد شهیدرجایی ساری دارای ذخیره آبی به میزان 167 میلیون مترمکعب است و در برخی از سال‌ها شاهد سرریز شدن آن بودیم ولی در حال حاضر به پایین‌ترین حد ممکن و در حد پایداری رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها