رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و 182 فقره مطالبات و شکایت مردم پیرامون کالا و خدمات، طی چهار ماهه نخست امسال اخذ شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال 96 از رشدی معادل 48 درصدی برخوردار بوده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۶۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در رابطه با رسیدگی به مطالبات و شکایات مردم استان در بخش‌های کالا و خدمات طی چهار ماهه نخست امسال گفت: طی چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷ در مجموع تعداد یک هزار و ۱۸۲ فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان اخذ شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ از رشدی معادل ۴۸ درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی در چهار ماهه سال ۱۳۹۷ تعداد ۸۰۵ گزارش بصورت تلفنی ۲۰۷ گزارش با مراجعه حضوری شاکی و ۶۴ فقره گزارش به صورت کتبی، ۱۶ گزارش به صورت پورتال و ۹۰ گزارش به صورت پیامگیر بوده است که پس از بررسی تعداد ۵۰۸ فقره گزارش متخلف ۵۶۹ فقره گزارش غیر متخلف ۵۳ فقره رضایت شاکی ۵۲ فقره گزارش در دست بررسی می‌باشد.

میرشکار بیان کرد: در مجموع ۹۵ و ۶۰ صدم درصد از شکایات بررسی شده ۴ و ۳۹ صدم درصد از شکایات نیز به دلیل استعلامات و مراحل کارشناسی لازم در دست بررسی می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: طی مدت چهار ماهه امسال ۸۱ و ۵۵ صدم درصد گزارشات مربوط به کالا می‌باشد که به ترتیب عبارتند از میوه و سبزی، نوشابه، روغن نباتی، گوشت، لبنیات، مرغ، قند و برنج می‌باشد و ۱۸ و ۴۴ صدم درصد از گزارشات مربوط به خدمات شامل کافی نت، تعمیرکارن، عکاسی و فیلمبرداری و آرایشگران می‌باشد.

این مسئول در پایان با اشاره به این مطلب که شهروندان می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی،کم فروشی و تقلب، احتکار از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان در طول شبانه روز (ازساعت ۶ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹) پاسخگویی اپراتور و از ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستاد خبری بصورت حضوری و کتبی گزارشات خود را ارائه نمایند خاطر نشان کرد: پس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش (متخلف – غیرمتخلف) نموده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است، از طریق پورتال سازمان به آدرس cppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات ثبت وقابل رسیدگی می‌باشد.
ارسال نظرات