خبرهای داغ:
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد

شناسایی بیش از ۵۰۰ نفر مبلغ متخصص/تشکیل میز‌های تخصصی در دفتر تبلیغات

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از شناسایی بیش از ۵۰۰ نفر مبلغ در موضوعات مختلف خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۳۱۲۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
شناسایی بیش از ۵۰۰ نفر مبلغ متخصص/تشکیل میز‌های تخصصی در دفتر تبلیغات
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام یحیی کمال با اشاره نحوه اعزام مبلغ در طول ایام سال اظهار کرد: سعی شده اعزام‌های مبلغان به صورت موضوع، مسئله‌محور و تخصصی باشد بنابراین اینگونه نیست که در مناسبت‌ها اعزام بدون محتوا و هدف صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اعزام‌های تخصصی در طول سال تعریف شده و به عنوان مثال در عید غدیر به موضوعات امامت و ولایت پرداخته می‌شود.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امسال به جز اعزام ماه محرم، تابستان و رمضان بیشتر اعزام‌های موضوع و مسئله‌محور در دستور کار است گفت: پیش از این اعزام‌هایی در همه مناسبت‌ها صورت می‌گرفت و مبلغان بر اساس اطلاعات خود اعزام می‌شدند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به فضای رسانه‌ای و شبهات مختلفی که بین دانشجویان و دانش‌آموزان مطرح است نباید تنها به اعزام‌های مناسبتی اکتفا شود بلکه برای مبلغان عمومی لازم است اعزام‌ها به حداقل برسد بنابراین درصدد جذب، شناسایی و آموزش مبلغان متخصص هستیم.



حرکت به سمت اعزام‌های تخصصی

کمال با بیان اینکه بین نسل جوان و دانشجویان مسائل مختلف در حوزه اعتقادی، سیاسی و فرهنگی مطرح است گفت: شبهات مختلف در فضای مجازی ذکر خواهد شد بنابراین باید به سمت اعزام تخصصی حرکت کرده و مسائل و مشکلات شناسایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: میز‌های تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفته که موضوعات در کشور رصد و شناسایی می‌شوند و بیان می‌شود در منطقه‌ای مسائلی مانند بهائیت، وهابیت، مشکلات خانوادگی و اعتقادی مطرح است و بر اساس مسائل و موضوعات در هر منطقه مبلغان متخصص را شناسایی کرده و محتوای لازم در اختیارشان قرار می‌گیرد.



امکان ارزیابی مبلغان متخصص وجود دارد

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: به دلیل آنکه مبلغان در قالب موضوع خاصی اعزام می‌شوند می‌توان پس از مدتی ارزیابی کرد تا مشخص شود در آن حوزه چه اندازه موفق بودیم.

کمال از شناسایی بیش از ۵۰۰ نفر مبلغ در موضوعات مختلف خبر داد و افزود: بیش از ۵۰ گروه تخصصی در قالب دانش‌آموزی، مشاوره، خانواده، وهابیت، عرفان‌های نوظهور و... شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان فعالان فرهنگی را در شهرستان‌ها آموزش می‌دهند تا بتوانند در درازمدت و مستمر به مباحث تبلیغی و فعالیت‌های فرهنگی بپردازند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار