نماینده اقلیت در مجلس در گفت و گو با «بسیج»:
مره صدق گفت: نحوه محاسبه رتبه علمی براساس ملاک‎های بین المللی مناسب و نیز براساس چاپ تعداد مقالات در نشریات معتبر بین المللی اقدام مناسبی نیست.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۱۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
سیامک مره صدق نماینده اقلیت در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه علت کاهش رتبه علمی کشور چیست و چرا رتبه علمی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت نهم و دهم کاهش پیداکرده است؟ گفت: نحوه محاسبه رتبه علمی براساس ملاک‎های بین المللی مناسب و نیز براساس چاپ تعداد مقالات در نشریات معتبر بین المللی اقدام مناسبی نیست.

وی بیان کرد: در تمام دنیا فرآیند مقاله سازی وجود دارد بدین منظور که تمامی اعضای هیئت علمی که برای ارتقا نیاز به یکسری امتیازاتی دارند و در نشریات بین المللی مقالاتی را به چاپ می‌رسانند که بسیاری از آن‎ها تحقیقی نیستند و حاصل جمع آوری مقالات قبلی هستند.

مره صدق تصریح کرد: بسیاری ازاعضای هیئت علمی از نظر علم تحقیقات دارای علوم و دانش زیادی هستند منتهی به علت نفوذ‌ها و روابطی که در بالاترین سطح مجامع علمی دنیا و مجلات وجود دارد نادیده گرفته می‎شوند.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی از نشریات معتبر علمی وقاحت را به جایی رسانده که برای چاپ مقالات از مولفین و محققان درخواست وجه می‌کنند.
ارسال نظرات