نماینده اقلیت در مجلس در گفت و گو با «بسیج»:
مره صدق گفت: در صورتی که به دنبال بومی سازی و اقتصاد مقاومتی هستیم، بایستی تحقیقات انجام گرفته در خدمت تولید و افزایش بهره وری باشد.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۲۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
سیامک مره صدق نماینده اقلیت در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه علت کاهش رتبه علمی کشور چیست و چرا رتبه علمی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت نهم و دهم کاهش پیداکرده است؟ گفت: در صورتی که به دنبال بومی سازی و اقتصاد مقاومتی هستیم، بایستی تحقیقات انجام گرفته در خدمت تولید و افزایش بهره وری باشد.

وی افزود: بسیاری از تحقیقات انجام گرفته در رابطه با مشکلات فعلی کشور نیست و برای مشکلات کشور‌های خارجی مناسب است که خود موجب از بین رفتن بودجه کشور می‎شود.

مره صدق گفت: مهمترین گام برای پیشرفت واقعی علمی لینک کردن دانشگاه به بخش تحقیقاتی و صنعت به ویژه با وجود بخش خصوصی باشد، بدین منظور که بخش خصوصی برای حل مشکلات و رسیدن به خود کفایی به دانشگاه مراجعه کند و دانشگاه‎ها نیز با دارا بودن گروه‎های تحقیقاتی و با حمایت مالی بخش خصوصی به دنبال فعالیت‎های علمی و تحقیفاتی باشند.

وی در پایان یادآور شد: رتبه خام علمی و رتبه بندی مطرح شده توسط اکثر سازمان‎های بین المللی مناسب برای تصمیم گیری دقیق برای کشور ایران که در راه خودکفایی قدم برمی‌دارد مناسب نیست.
ارسال نظرات