جلسه هم اندیشی راه اندازی مرکز رصد روند توسعه صنعت کشور (صدای صنعت) با حضور مدیر گروه اقتصاد شبکه یک سیما، مسئول و مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۲۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعتی خبرگزاری بسیج ، جلسه هم اندیشی راه اندازی مرکز رصد روند توسعه صنعت کشور (صدای صنعت) با حضور دکتر سید امیر سیاح مدیر گروه اقتصاد شبکه یک سیما، دکتر علی اصغر شهبازی مسئول و مهندس حسین مازندرانی مدیر روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر علی اصغر شهبازی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور گفت: در اسناد بالادستی نظام، صنعت به عنوان موتور محرک چرخ اقتصاد کشور در نظر گرفته شده درحالیکه صنعت کشور در حال حاضر با مشکلات بسیاری مواجه است. یکی از مهمترین این مشکلات عدم توجه به مزیت های نسبی کشور در توسعه صنایع بومی است. معماری در نظر گرفته شده برای رشد و توسعه صنعت اشتباه است و این ساختار نیاز به بهبود و اصلاح دارد.

دکتر شهبازی با توجه به ظرفیت های گسترده بسیج مهندسین صنعتی در سراسر کشور اذعان داشت: گروه های جهادی در حوزه صنعت تا کنون پنج هزار واحد صنعتی را پایش و عارضه یابی کردند که این موضوع در جهت ایجاد اشراف اطلاعاتی بر فعالیت های صنعتی کشور می باشد. با توجه به حضور بسیج مهندسین صنعتی در تمام استانهای کشور فرصت مناسبی برای پیگیری درخواست های فعالین اقتصادی وجود دارد.

شهبازی با بیان اهداف طرح صدای صنعت ادامه داد: با توجه به کاستی های موجود در مدل توسعه، شکوفایی و نوسازی صنایع مختلف در کشور لازم است برنامه ای جهت تبیین فرصت های سرمایه گذاری و همچنین مطالبه گری از مسئولین و نهادها تهیه گردد تا صدای فعالین صنعتی در رسانه ملی شنیده شود. صدا و سیما با توجه به گستره فعالیت خود می تواند منعکس کننده فرصت ها و تهدید های موجود در این حوزه باشد.

دکتر سید امیر سیاح مدیر گروه اقتصاد شبکه یک سیما در راستای ایجاد فرصت برای این برنامه بیان داشت: در حال حاضر تلاش بر این بوده که معضلات بیان شده توسط فعالین اقتصادی را در رسانه ملی مطرح و از مسئولین یا نهاد مربوطه پیگیری کنیم.

 

ارسال نظرات