با بهره برداری از مرحله اول فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، تولید بنزین یورو5 در این پالایشگاه به 27 و نیم میلیون لیتر در روز رسید.
کد خبر: ۹۰۴۳۲۸۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، معاون وزیر نفت صبح امروز در بازدید از این پالایشگاه گفت: با تکمیل واحد تقطیر از فاز سوم، پالایش روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت نیز به تولید این پالایشگاه افزوده شده که ظرفیت کلی پالایش به ۳۶۰ هزار بشکه نفت در روز رسید.
علیرضا صادق آبادی با اشاره به اینکه تولیدات فعلی جوابگوی مصرف داخلی است، افزود: با تکمیل فاز سوم این پالایشگاه تا پایان امسال تولید بنزین به ۴۰ میلیون لیتر در روز می‌رسد و زمینه صادرات آن فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه همه پالایشگاه‌های کشور فعال هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون تولید بنزین کشور به ۹۳ میلیون لیتر در روز رسیده که در مقایسه با نیمه نخست پارسال نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نیز گفت: برای تکمیل واحد تقطیر این فاز، سه هزار نیروی پیمانکاری مشغول به کار بودند و اکنون نیز بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد فعالیت می‌کنند.
محمد علی دادور افزود: برای تکمیل واحد تقطیر فاز سوم، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت زمان صرف شد که بیست روز زودتر از زمان بندی تعیین شده بود.
مرحله دوم این پالایشگاه تیر ماه امسال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
عملیات ساخت پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با هدف قطع وابستگی کشور به بنزین وارداتی و جلوگیری از خام فروشی از بهمن ۸۵ آغاز شد.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

ارسال نظرات