خبرهای داغ:
یکی از مشاوران جوان کسب و کار با اشاره به اهمیت کسب و کار و لزوم پرداخت درست و علمی به آن، گفت: کسب و کار لازم و ملزوم یکدیگر است و تا کاری نباشد کسبی قطعا صورت نمی گیرد بنابراین برای موفقیت در این عرصه نیازمند توجه و رعایت اصول و استانداردهای هر نوع کسب و کار مختص به آن هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۰۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

طوفان چاپاری توجه به توانمندی و استعدادها را در راه اندازی هر کسب و کار و آغاز فعالیتی از مولفه های مهم در کنار علاقه عنوان و بیان کرد: صرف داشتن علاقه به ایجاد کسب و کار کافی نبوده و منجر به موفقیت نمی شود بلکه توان و استعداد افراد در کنار آن مقوله مهمی است که باید به آن ها افراد پیش از آغاز هر کاری توجه کرده و از مشاوران و متخصصان امر کمک بگيرند.

وی افزود: شاید فردی به شغل خلبانی علاقه داشته باشد ولی برای رسیدن به آن شرایط جسمانی و استانداردهايي لازم است که اگر یکی نباشد فرد نمی تواند وارد فعالیت در این شغل و حیطه کاری شود.

چاپاری در ادامه با اشاره به اینکه داشتن سرمایه برای آغاز هر فعالیتی مهم است، اظهارداشت: ولی صرف داشتن سرمایه هم عامل موفقیت نیست چراکه فرد باید قبل از سرمایه گذاری اطلاعات لازم برای عرصه مورد علاقه خود و شرایط ایجاد و ادامه آن داشته باشد تا بتواند موفق شود و باید گفت بسیاری سرمایه های بزرگی را صرف کاری هزینه کردند بی آن که مطالعه و بررسی لازم را کنند و با شکست روبرو شدند.

این مشاور جوان در حوزه کسب و کار، توجه به نیازهای جامعه، داشتن علاقه، توانمندی و استعداد را کنار سرمایه از عوامل مهم موفقیت برای ایجاد کسب و کار دانست و تاکید کرد: افراد باید پیش از آغاز هر فعالیتی خود را در زمینه علاقه مندی خود به طور آزمایشی به عنوان کارآموز در عرصه مورد علاقه محک بزنند تا بتوانند شرایط محیط، توانمندی و تاب آوری خود را در آن عرصه بیازمایند اگر توانستند موفق باشند با مشاوره گرفتن از متخصصان فعالیت خود را آغاز و همچنان در ادامه راه از راهنمای مشاوران استفاده کنند.

چاپاری خطاب از جوانان تازه به عرصه رسیده خواست برای کسب موفقیت در انتخاب رشته دبیرستان و دانشگاه دقت و توجه کافی داشته باشند و بدون هیچ هیجانی، عاقلانه بر اساس نیازمندی جامعه و توان خود اقدام کنند تا در آینده شاهد بیکاری و بی اقبالی جامعه به عرصه فعالیتشان نشوند.

وی علت عمده بروز بیکاری در جامعه آن هم در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی را نبود ساختار درست نظام آموزشی در مدارس و دانشگاه ها نام برد و خاطرنشان کرد: نظام آموزشی برای تربیت هر متخصص باید کنار آن دستیار و کمک کاری نيز برای آن تخصص تربیت و آموزش دهد و از آن مهم تر به این رده فعالیت ها شان اجتماعی قائل شود تا جامعه بیش از پیش بیکاران تحصیل نکرده نباشد.

چاپاری علل دیگر بیکاری و مشکلات پیش روی آن را تحقق آرزوهای والدین در فرزندانشان خواند و یادآور شد: والدین باید در این خصوص راهنما بوده و از متخصصان امر مدد بگیرند نه اینکه آرزوهای دست نیافتنی خود را در فرزندان ترسیم و محقق کنند بی آنکه فرزندانشان به آن ها علاقه و انگیزه داشته باشند.

توانمندی و استعداد عامل مهمی در کنار علاقه/ هرکسی را بهر کاری ساختند

این فعال اجتماعی با بیان اینکه باید مردم قبول کنند راه موفقیت در انتخاب شغل و کسب و کار دانشگاه نیست، یادآور شد: چه بسا فردی بدون سواد آکادمیک در زمینه ای مهارت کسب کرده و موفق شود بنابراین تاکید به آموزش دانشگاهی صرف نمی تواند از وی فرد موفقی بسازد و بودند افرادی که با داشتن مهارت و کسب تجارب موفقیت های بزرگی کسب کردند و در نوع خود بی نظیر هستند و تاکید به دانشگاه و تحصیل برای حواناني که علاقه ای به آن ندارند و از توان آن ها خارج است جز اینکه آن ها را در آینده با معضل بیکاری و تبعات آن گریبانگیر خواهد کرد عایدی ندارد.

طوفان چاپاری در بخش دیگر گفتگوی خود به برخی عبارات همچون «یک شبه موفق باشیم»، «یک شبه میلیونر شویم» و ... اشاره و بیان کرد: این عبارات که امروز عناوین برخی کتاب هاست جز شعار بودن و ایجاد توهم در افراد حاصلی ندارد چراکه بدون انجام هیچ تلاشی و سختی و نبود اصول و مطالعه و ... موفقیت در هیچ زمینه ای مقدور نبوده و تجویز یک راه برای موفقیت همه درست نیست و عبارت «هرکسی را بهر کاری ساختند» و «نابرده رنج گنج میسر نمی شود» مصداق واقعی آن است.

ارسال نظرات