نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: اعضای دولت اجازه دهند رئیس کل بانک مرکزی با استقلال کامل تصمیم‌گیری کند.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۴۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 14 مرداد)  قوه مقننه در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: اولین درخواست ما از شما این است واضح و شفاف مسائل اقتصادی را برای مردم تشریح کنید. مردم همواره در عرصه‌های مختلف پای نظام و انقلابشان ایستاده‌اند، امروز هم در صورتی که همه موضوعات برای مردم باز و تبیین شود پای نظامشان می‌ایستند.

وی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه آقای ترامپ خواب آشفته دیده که تصور کرده با اعمال تحریم‌های یکجانبه می‌خواهد جمهوری‌اسلامی را در عرصه اقتصادی با مشکل مواجه کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از برنامه، توانمندی‌ و ظرفیت‌های بزرگی برخوردار است که البته باید در این عرصه دولت حتماً به عنوان پیش‌قراول تصمیمات اجرایی مهمترین موضوع خودش را در ارتباط با حوزه مأموریت‌هایش با مردم در میان بگذارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه مسئله ارز مهمترین موضوعی که بر کلیه مشکلات اقتصادی ما در همه بازارها سایه افکنده و موجب ایجاد نگرانی‌های جدی برای مردم شده است، ادامه داد: لنگر تصمیمات، امروز در اقتصاد کشور، مسائل ارزی است.

**شرط موفقیت سیاست‌های ارزی جدید تمکین به محورها است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: از ابتدای فروردین‌ماه که التهابات ارزی ایجاد شد ما بسته‌ای را تحت عنوان طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز به دولت ارائه کردیم. طرح موضوعات مختلفی همچون ساماندهی صرافی‌ها در اقتصاد کشور، تشکیل بازار متشکل ارزی یا همان بازار ثانویه، ایجاد حساب سپرده‌های ارزی در اقتصاد کشور و... مطرح شده بود که با ضمانت بانک مرکزی این نظامات عملیاتی شود اما متأسفانه پافشاری غیرمنطقی و غیرتخصصی دولت بر استمرار سیاست نرخ واحد ارزی در اقتصاد کشور آنچه را بر سر کشور آورد که در طول این ماه‌ها دیدیم.

وی در همین راستا اضافه کرد: شرط موفقیت سیاست‌های ارزی جدید دولت تمکین به محورها و مباحثی است که ما در پیشنهاداتمان در کمیسیون اقتصادی و سایر مجموعه‌های تخصصی مجلس مطرح کرده‌ایم که حتماً دولت باید به این موضوعات توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر ضرورت استقلال بانک مرکزی تصریح کرد: از اعضای دولت انتظار داریم که اجازه دهند رئیس کل بانک مرکزی با استقلال کامل تصمیم‌گیری کند و این یکی از موضوعات مهم و اساسی ماست.

** لزوم ترمیم تیم اقتصادی دولت

پورابراهیمی با اشاره به لزوم ترمیم تیم اقتصادی دولت،گفت: همه صاحب‌نظران بر این اعتقاد هستند و مردم هم به ما می‌گویند که تیم اقتصادی دولت نیازمند یک بازسازی و ترمیم اساسی است. کسانی که در طول سال‌های مختلف آزمونشان را در کابینه دولت پس دادند و نتیجه عملکرد آنها ضعیف بوده قطعاً نمی‌توانند در این مسیر دولت را همراهی کنند. خود آقای رئیس‌جمهور هم بارها به این مسئله تأکید کرده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: دولت باید در این باره تصمیم سریع و قاطع اتخاذ کند و کشور را معطل نکند. امروز ما نیازمند نیروهای باانگیزه، مصمم، توانمند و معتقد به نظام، امام و رهبری هستیم که پرچم جریان اقتصادی را در دست بگیرند.

ارسال نظرات