خبرهای داغ:
رئیس کمیته اسپوکس آذربایجان شرقی از اعزام ورزشکاران اسپوکس این استان به مسابقات کشوری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۸۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید رنجبر پرنیاء، با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری اسپوکس در گلستان اظهار داشت: رقابت‌های بخش مردان 24 و 25 مرداد و مسابقات زنان 25 و 26 مرداد در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار خواهد شد که تیم اسپوکس آذربایجان شرقی نیز در رده سنی بزرگسالان در این دوره از مسابقات حضور خواهد یافت.

وی افزود: براساس اعلام کادر فنی تیم ملی، نفرات برتر این مسابقات جواز حضور در اردوی تیم ملی اسپوکس مردان و زنان برای شرکت در اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر مهرماه در امارات برگزار می‌شود را کسب می‌کنند.

رشته ورزشی اسپوکس ورزش سریع‌ترین با هوشترین - قویترین جایگاه خاصی برای ایجاد شادی، سلامت، تعامل اجتماعی، اتحاد و رشد جوامع و شهروندان سراسر جهان از طریق ارتقاء و ترویج فرهنگ تربیت بدنی و توسعه ورزش برای همه و فعالیت‌های بدنی دارد.

این رشته برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است و از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت داشته و حتی سطح آن‌ها را در افرادتقویت می‌کند ورزشکاران این رشته با حضور در تمرینات ویژه و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی- استقامت- چابکی و سرعت و هشیاری قادر به حضور در رقابت‌های قهرمانی و همگانی آن خواهند بود.

این رشته برای نخستین بار توسط ارشد محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین‌المللی هنرهای رزمی ) در سال 1390 پایه‌گذاری شد.

در سال‌های 2012 و 2013 چندین اجلاس رسمی و غیررسمی بین‌المللی در ارتباط با معرفی این رشته رزمی به مجامع بین‌المللی ورزش برگزار شد و پس از بازتاب مثبت بین‌المللی، رسمیت دادن به فعالیت‌های این رشته از طرف مراجع مرتبط ورزش کشور در گام بعدی قرار گرفت.

در این راستا پس از کارشناسی و بررسی‌های لازم از طرف معاونت توسعه ورزش قهرمانی و معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از سال 1395 فعالیت ورزش اسپوکس در کشور تأیید و شروع فعالیت رسمی این رشته ورزشی تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی پیشنهاد شد.

ارسال نظرات