خبرهای داغ:
17 مردادماه؛ "آیین رونمایی از فرهنگ نامه شهدا" به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی ادبی دفاع مقدس در شهرستان دامغان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۰۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، 17 مردادماه؛ "آیین رونمایی از فرهنگ نامه شهدا" به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی ادبی دفاع مقدس در شهرستان دامغان برگزار می شود.

گفتنی است؛ این رونمایی در حاشیه برگزاری یادواره 670 شهید شهرستان دامغان با سخنرانی حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و هنرنمایی یوسف بختیاری از هنرمندان سینمای دفاع مقدس برگزار می شود.

خاطرنشان می شود؛ اجرای گروه هنری نجم الثاقب از دیگر برنامه های این آیین است که رأس ساعت 17 روز  چهارشنبه 17 مردادماه در  مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار می شود.

گفتنی است؛ «محمد خوشقدم» فرمانده سپاه ناحیه دامغان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تهیه، تنظیم، تدوین و نشر این فرهنگ نامه به عنوان بزرگترین اثر مرتبط با شهدای استان حاصل مجاهدت جمع گسترده‌ای از فعالان و عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت بالاخص خادمان صدیق ستاد کنگره شهدای شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان با اشاره به رونمایی این اثر فاخر در 12 جلد در اوایل مرداد ماه در آئینی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، خاطر نشان کرد: در این فرهنگ نامه به هر یک از 670 شهید والامقام شهرستان دامغان بین پنج تا 10 صفحه اختصاص داده شده که درآن بیوگرافی، خاطرات، آثار و رشادت‌ها، تصاویر و ...هر شهید سرافراز به چاپ رسیده است.

خوشقدم افزود: در اهمیت و عظمت کار انجام شده برای انتشار فرهنگ نامه بزرگ شهدای گرانقدر دامغان همین بس که بدانیم این شهرستان رتبه دوم کشوری و رتبه نخست استانی از نظر تقدیم شهدا و جایگاه نخست تعداد رزمندگان در سطح کشور بر اساس جمعیت را به عنوان افتخاری بزرگ به خود اختصاص داده است.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان با یادآوری برخی از اقدامات گسترده انجام شده در طول سالهای اخیر برای حفظ آثار و یادگارهای شهدا و چاپ مجلدات مختلف در باب برخی شهدای والامقام این شهرستان، اضافه کرد: فرهنگ ایثار با زندگی مردم شهید پرور دامغان عجین است و امروز در مجموعه ناحیه مقاومت بسیج دامغان قریب به 14 هزار پرونده رزمندگان بسیجی و جهادی نگهداری می شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها