رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: تعداد 1270 مخزن آب به آسیب دیدگان ناشی از خشکسالی توسط جمعیت هلال احمر بین آسیب دیدگان ناشی از خشکسالی توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۲۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور، پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان که پیش از ظهر امروز در استانداری  سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادی و بشردوست زمانی وارد موضوعی می‌شود که حیات و زندگی آدم‌ها به خطر افتاده باشد.

وی افزود: ما احساس می‌کنیم زندگی و جان هموطنانمان در جنوب شرق به دلیل خشکسالی به خطر افتاده و طبق اصول کاری مان وظیفه داریم که به آسیب دیدگان از این بحران کمک کنیم.

پیوندی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر نخست آبرسانی به نقاطی که دسترسی به آب آشامیدنی برایشان سخت و گاه غیرممکن شده را در دستور کار خود قرارداده است و در این راستا ۱۲۷۰ تانکر آبرسان خریداری کرده ایم و سعی می‌کنیم با کمک آبفا حدود ۵۰۲ روستا را تا حداقل فصل شروع بارش‌های آسمانی آب آشامیدنی سالم برسانیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: بیش از پنجاه هزار بسته مواد غذایی برای خانواده‌هایی که دچار مشکلات معیشتی شده اند در نظر گرفته شده که به تدریج و در نقاط مشکل دار توسط عوامل هلال احمر توزیع خواهد شد، همچنین راه اندازی کاروان سلامت برای افزایش سطح سلامت مردم از ۱۹ استان کشور با تیمهای پزشکی و سلامت به یاری ۱۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان آمده اند تا بخشی از مشکلات مردم منطقه را کم کنند.

وی افزود: هلال احمر در حد بضاعت خود وارد منطقه شده است و انشاءالله با همیاری مردم بتواند این خدمات را استمرار بخشیده و افزایش دهد.
ارسال نظرات