خبرهای داغ:
مخترع جوان ایرانی موفق به ساخت وسیله نقلیه ای جدید، در مدل های مختلف برای معلولان شده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۵۴۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
ساخت وسیله نقلیه تمام اتوماتیک برای معلولان 
 به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج، فرشاد معماری مخترع وسیله نقلیه معلولین در مورد علت ساخت این وسیله گفت: به دلیل معلولیت چندین ساله ای که دارم به فکر طراحی و ساخت وسیله نقلیه ای برای رفت و آمد افتادم.

وی با بیان اینکه بعد از طراحی و ساخت این وسیله نقلیه، آن را ثبت اختراع کردم، گفت: این وسیله نقلیه دارای سطح شیب دار، دنده عقب و ترمز برای تمام چرخها است که معلول به راحتی می تواند همانند یه فرد سالم آن را کنترل کند.

معماری با بیان اینکه دو باک بنزین برای این وسیله نقلیه مخصوص معلولان ویلچری تعبیه شده است، افزود: در این وسیله رمپی تعبیه شده که بدین واسطه معلول کاملا مستقل است و بدون نیاز به فرد دیگری  وارد این وسیله شود. این مخترع ادامه داد: تمام کنترل این خودرو توسط دست معلول انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه این اختراع در حال حاضر در دو مدل دستی و اتوماتیک آماده سرمایه گذاری و تولید انبوه است، تصریح کرد: کشور نیازی بالغ بر ۲۰ هزار عدد از این وسیله را دارد که با تولید انبوه آن می توان نیاز این افراد را بر طرف کرد. به گفته وی همچنین کشورهای جنگ زده اطراف کشور می توانند مشتریان بالقوه این وسیله نقلیه باشند تا بدین واسطه به مرحله صادرات برسیم.

وی با تاکید بر اینکه این اختراع در شکل ها و مدل های مختلف قابل تولید است، گفت: سه چرخه یا چهارچرخه، روباز یا مسقف، گیربکس اتوماتیک یا دستی، موتور برقی یا بنزینی و ... از جمله اشکال مختلف برای تولید این وسیله نقلیه به شمار می رود که می توان بر اساس دلخواه فرد از این موردها استفاده کرد. معماری  با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند به سرمایه گذار برای تولید انبوه هستیم، افزود: این وسیله نقلیه تمام مزیت های خودرو را دارد که می تواند نیاز معلولان در رفت و آمد را برطرف کند.

این طرح در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ در بخش اختراعات به نمایش گذاشته شد. همچنین وسیله نقلیه مخصوص معلولان ویلچری در اداره ثبت مالکیت معنوی به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات