شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان تولیدکننده محصولات روغن خام و کنجاله از قبیل سویا،کلزا،آفتابگردان،کنجد،کتان و جرم ذرت،جهت تأمین مواداولیه کارخانجات تصفیه روغن نباتی و خوراک دام و طیور و آبزیان است.
کد خبر: ۹۰۴۳۵۸۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، ابوالفضل بوژمهرانی فرزند معظم شهید و مدیرعامل شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان با بیان این‌که این شرکت، ظرفیت روغن‌کشی روزانه ۵۰۰ تن از انواع دانه‌های روغنی را دارد، اظهار داشت: این مجموعه با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از ۷۵۰ نفر، تولیدکننده با کیفیت‌ترین محصولات روغن خام و کنجاله از قبیل سویا، کلزا، آفتابگردان، کنجد، کتان و جرم ذرت، جهت تأمین مواد اولیه کارخانجات تصفیه روغن نباتی و خوراک دام  و طیور و آبزیان است.

وی افزود: این شرکت در طول سال‌های فعالیت کارنامه‌ای درخشان از تلاش و کیفیت به جا گذاشته و روندی رو به توسعه و گسترش را در پیش دارد و آمار و ارقام نشان می‌دهد که می‌توان محصولاتی متنوع‌ و با کیفیت نسبت به رقبا را از این مجموعه انتظار داشت.

مدیرعامل شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان ادامه داد: طی دو سال اخیر با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات ثمربخشی در خصوص تسویه تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و ریفاینانس و خروج از ماده ۱۴۱ انجام شد که می‌توان به عنوان یکی از ارزشمندترین اقدامات شرکت نام برد.

ابوالفضل بوژمهرانی افزود: با توجه به تعهد و تخصص پرسنل و مدیران جوان، این شرکت توانسـته در سال ۹۶ سیستم‌های کنترل کیفیت ایزوهای ۹۰۰۱، HACCP، ۲۲۰۰۰ و نشان استاندارد و حلال را نیز برای محصولات خود دریافت کند و با استفاده از تحقیقات علمی، چندین مقاله داخلی و خارجی و نیز کتاب به چاپ برساند که گامی بزرگ در زمینه تولید محصول با کیفیت است.

وی از تنوع و رشد محصول شرکت کارخانجات پنبه و دانه های روغنی خراسان طی سالیان گذشته از ۶ محصول به ۱۸ محصول خبر داد و گفت: این روند با افزایش میزان تولید، تأثیر مستقیمی در کاهش قیمت محصولات داشته است.

مدیرعامل شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان در ادامه گفت: در زمینه حسابرسی نیز این شرکت توانسته بعد از مدت ها، در پایان سال مالی ۹۶ مقبول و نیز سود قابل توجهی عاید شرکت شود و همچنین در پایان ۶ ماهه سال ۹۷ از اهداف تعیین شده در بودجه، فراتر رفته است.

ابوالفضل بوژمهرانی افزود: با توجه به استراتژی های تعیین شده در سند راهبردی شرکت، صادرات کنجاله سویا به کشورهای افغانستان و ترکمنستان نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان اظهار داشت: با توجه به اهمیت کیفیت روغن های خوراکی در مصرف و سلامت اقشار جامعه، بر آن شدیم که با ورود به بازار هدف، روغن کنجد خود را با برند لیفود و طراحی و تغییر بسته بندی روغن کنجد در حجم های نیم، یک، دو و چهار لیتری، به صورت مستقیم به خانواده های ایرانی برسانیم و به لطف خداوند و تلاش متخصصین و پرسنل شرکت، تولید روغن کتان و جرم ذرت با حجم بالا را برای اولین بار در ایران صورت دادیم.

وی همچنین گفت: با توجه به بحران کم آبی در کشور و منطقه، تحقیقات در خصوص برگشت و بازچرخانی آب از تصفیه خانه شرکت به خط تولید پس از طی فرآیندهای مختلف در دست اقدام می باشد.

ابوالفضل بوژمهرانی با تأکید بر این که با هدف کاهش قیمت تمام شده محصولات، انجام فعالیت هایی جهت واردات مستقیم دانه و حذف خرید از طریق واسطه در دستور کار می باشد؛ گفت: در خصوص بسته بندی سویا پروتئینی، تصفیه و بسته بندی انواع روغن های سویا، آفتابگردان، کلزا و روغن های سرخ کردنی، احداث خط تولید تصفیه روغن خام؛ برنامه های مهمی در دست بررسی و مطالعه می باشد.

مدیرعامل شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان در پایان گفت: خوشبختانه با حمایت هایی که از سوی مدیران محترم سازمان اقتصادی کوثر و گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر صورت پذیرفته، توانسته‌ایم قدم های بزرگی در زمینه رشد اقتصادی کشور برداریم و اطمینان داریم با توکل بر خداوند و همت و تلاش مضاعف، می‌توانیم شرکت کارخانجات پنبه و دانه های روغنی خراسان را به جایگاه واقعی‌اش و تبدیل شدن به قطب تولید روغن و انواع کنجاله در کشور برسانیم.

وی تصریح کرد: ما مفتخریم که در جبهه اقتصادی و زیر پرچم جمهوری اسلامی افتخار خدمت و سربازی داریم، اما هنوز برای رسیدن باید رفت؛ خداوند توفیق داد و توانستیم با افزایش ظرفیت تولید کارخانه، افزایش بهره وری و کیفیت محصولات، در زمینه ایجاد اشتغال و تولید گام برداریم و بندهای ۶ و ۲۴ از سیاست های اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن اجرا کنیم.

ارسال نظرات