بسیج سازندگی سپاه زنجان در راستای توجه به تولید ملی و حماسه اقتصادی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از سال ۹۲ آستین بالا زد و با پرداخت تسهیلات وارد عرصه تولید و اشتغال شد
کد خبر: ۹۰۴۳۶۴۲
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی ، بسیج سازندگی سپاه زنجان در راستای توجه به تولید ملی و حماسه اقتصادی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از سال ۹۲ آستین بالا زد و با پرداخت تسهیلات وارد عرصه تولید و اشتغال شد و پس از پنج سال با اشتغال بیش از پنج هزار نفر هوای تازه ای در ریه های این بخش جریان یافت.

به گزارش ایرنا، فعال بودن چرخ های اقتصادی همواره از دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب بوده است که با نامگذاری سال ۹۰ به عنوان جهاد اقتصادی، تلاش همه قشرها، نهادها و دستگاه های اجرایی کشور در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.

نامگذاری سال ها از این پس نیز با عنوان های مختلف و البته با تاکید بر تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، حماسه اقتصادی و مدیریت جهادی انجام شد.

این نامگذاری ها مسئولان را بر آن داشت تا برای شکوفایی اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری اقدام کنند که بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در همین راستا با ارائه ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی برای بیش از پنج هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کرد.



** تا پایان امسال ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های اقتصادمقاومتی پرداخت می شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون پنج میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی ۲۲۰ نفر برای طرح های اقتصادمقاومتی پرداخت شده است.

فرهاد امندی تاکید کرد: در حال حاضر به منظور افزایش پرداخت تسهیلات برای علاقه مندان به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال با بانک توسعه تعاون تفاهم نامه ای منعقد شده است.

وی ادامه داد: با اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان نیز تفاهم نامه برای آموزش یک هزار نفر در زمینه مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی منعقده شده که هم اکنون این دوره ها در حال برگزاری است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: از همه علاقه مندان برای فعالیت و ایجاد اشتغال در مشاغل خانگی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و امنیت غذایی در بخش کشاورزی اعم از پرورش زنبور عسل، قارچ، ماهی، گیاهان داروئی، دام های سبک(گوسفند و بز) و سنگین(گاو و گوساله) برای پرداخت تسهیلات بانکی و ارائه آموزش های مورد نیاز حمایت می کنیم.



** پرداخت تسهیلات برای طرح های اقتصادمقاومتی اولویت دارد

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان زنجان گفت: تسهیلات برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه ها قرار دارد و در اسرع وقت پرداخت می شود.

عبدالرضا خاتمی خاطرنشان کرد: وقتی مجریان و علاقه مندان به اجرای این طرح ها و ایجاد اشتغال تصمیم می گیرند، به پرونده تقاضای تسهیلاتی آنها در کمترین پروسه زمانی رسیدگی می شود.

به گفته وی، کسانی که از سوی بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برای دریافت تسهیلات به شعب بانک مهر اقتصاد استان معرفی شوند، به معنی تایید طرح های اقتصاد مقاومتی بوده و تسهیلات شامل آنها می شود.



** با تسهیلات بسیج سازندگی اقدام به اشتغالزایی کردم

محمدرضا نجفی یکی از تولیدکنندگان عسل در زنجان اظهار داشت: مدرک کارشناس شیمی کاربردی دارم که قبل از این در یکی از شرکت های تولید سیم و کابل مدیرخط تولید بودم.

وی ادامه داد: از این شغل چشم پوشی کرده و با حمایت بسیج سازندگی استان زنجان ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی خوداشتغالی دریافت و هم اکنون برای هشت نفر اشتغال ایجاد کرده ام.

این تولید کننده عسل که در ابتدای کار ۱۰ کلنی زنبور عسل داشت هم اکنون این تعداد را به یک هزار و ۴۰۰ کلنی افزایش داده است.

نجفی یادآوری کرد: علاوه بر تولید عسل، امسال پرورش زنبور ملکه با نژادهای کارنیکا، قفقازی و ایرانی اصلاح شده را انجام می دهم و ژل رویال نیز از دیگر اقداماتی است که برداشت می کنم که این ژل برای درمان دیابت موثر است و انجمن حمایت از بیماران سرطانی مهرانه در زنجان مشتری آن است که با قیمت کیلویی ۵۰ تا ۸۸۰ میلیون ریال بفروش می رود.

وی برداشت گرده گل و تولید کرم ترمیمی را از دیگر ابتکارات خود در بخش تولید عسل بیان کرد و افزود: بره موم زنبور عسل نیز قوی ترین آنتی بیوتیک است که به شرکت های داروسازی تهران و قم ارسال می شود.



** جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت زنجان در صدور مجوز کمک کنند

این تولید کننده عسل خاطرنشان کرد: امسال توانستم شرکت تعاونی عسل شفابخش بلقیس انگوران را راه اندازی کنم و علاوه بر آن سوله ای برای بسته بندی عسل در روستای یاستی قلعه شهرستان ماهنشان ساخته ام که با دریافت مجوز از سوی جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان زنجان می توانم تعدادی از جوانان بیکار این منطقه را مشغول بکار کنم.

نجفی با بیان اینکه از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته ام، اما جهادکشاورزی استان زنجان با صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت سوله بسته بندی عسل را نمی دهند، افزود: این ۲ دستگاه علت ندادن مجوز برای فعالیت را محل سوله بیان می کنند که در شهرک صنعتی زنجان نیست.

وی اضافه کرد: می خواهم در روستای یاستی قلعه که منطقه ای کم برخودار است ایجاد اشتغال کنم تا خانواده های روستایی از این محل نان بخورند.

این تولید کننده عسل خواستار حمایت جهادکشاورزی با صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برای صدور مجوز شروع فعالیت سوله بسته بندی عسل برای اشتغال در روستای کم برخودار ماهنشان است.

نجفی، علت موفقیت در بخش تولید عسل را علاقه و حمایت بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در پرداخت تسهیلات بانکی و آموزش بیان کرد.

ارسال نظرات