حجت الاسلام میر قیصری : یکی از ویژگی های بندگان محبوب خداوند این است که گمراه نمی شوند و همیشه راه خود را با بیداری و روشنی پیدا می کنند
کد خبر: ۹۰۴۳۶۴۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جوادالائمه(ع) محمدشهر، کلاس اخلاق با حضور کارکنان رسمی و وظیفه سپاه جوادالائمه (ع) در محلّ نمازخانه این سپاه برگزار شد.

نافرمانی از خدا، نا امیدی و پیروی از نفس راه ضلالت است

این استاد اخلاق بیان داشت: یکی از ویژگی­های بندگان محبوب خداوند این است که گمراه نمی­ شوند و همیشه راه خود را با بیداری و روشنی پیدا می­کنند

حجت الاسلام و المسلمین میر قیصری افزود: محبوب­ترین بندگان خدا کسانی هستند که علامت­ها و نشانه­های راه حق را می شناسند و دچار توهم و ضلالت نیستند به همین خاطر خداوند متعال همیشه و در همه حالات زندگی به آن­ها لطف دارد.

وی در ادامه به بررسی شرایط گمراهان در قرآن و روایات پرداخت و تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم یکی از شرایط گمراهی را این مسئله می­داند که مرد و یا زن مؤمنی وقتی که خدا و یا پیامبرش حکمی کردند و دستوری دادند آن­ها بگویند ما اختیار داریم که این حکم را اجرا نکنیم و با آن حکم مقابله کنند که این مقابله آن­ها نشانه ضلالت و گمراهی آن­ها است.

این استاد اخلاق دومین علامت ضلالت را در قرآن، قنوط عنوان و خاطرنشان کرد: قنوط به معنای ناامیدی است و هرکس از رحمت خداوند متعال مأیوس و ناامید شود گمراه است.

حجت الاسلام میر قیصری در پایان بیان داشت: سومین علّت گمراهی انسان این است که هوای نفسش تبدیل به خدا شود تا آن جا که نفس چنان قدرتی پیدا کند که هرچه فرمان بدهد فرد اطاعت کرده و انجام دهد و در حقیقت، نفس تبدیل به خدای هوا شود که خدای هوا بسیار خطرناک ­تر از بت و خدای چوبی است.

 

 

خبرنگار افتخاری : بسیجی سید آبادی

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات