حقوق بشر واقعی در سایه دین اسلام محقق می شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت فارسان گفت: امروزه حقوق بشر به یک بهانه و ابزار برای تجاوز ابرقدرت ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۶۷۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون روز حقوق بشر، گفت: حقوق بشر از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین حقوقی است که هر فرد به طور ذاتی و به صرف انسان بودن از آن بهره‌مند می‌شود.

حجت الاسلام سید محمدرضا علوی افزود: این حقوق سلب ناشدنی است و هرانسان فارغ از اینکه به کجا تعلق دارد و از چه نژاد و ملیتی است، باید از این حقوق بهره‌مند شود.

علوی گفت: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلای ایران در طول فعالیت مستمر خود همواره تلاش نموده، ظرفیت‌های ملی و بین المللی در زمینه صیانت از کرامت انسان‌ها در ابعاد مختلف، توسعه پیدا کند و همواره به دنبال این بوده تا حقوق بشر اسلامی را در عرصه بین المللی حاکم نماید.

وی تصریح کرد: حقوق انسانى اسلامى این است كه باید تلاش کنیم تا به هیچکس ظلم نشود و اگر درجایی هم ظلم شد، مظلوم نباید حقش ضایع بشود و برای رسیدن به این امر، حدود الهی باید در جامعه برپا و اجرا شود.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: حدود الهى براى تربیت جامعه است، نه براى انتقام جویى. به عنوان مثال اگر قاتل را نكشند، قتل زیاد مى‏شود، در قصاص زندگى است. اگر ما درِ قصاص را ببندیم، هر كسى بكشد، كارش نداشته باشیم، قتل زیاد می شود، زندگى مردم از بین مى‏رود، هر كس دلش خواست، هر كسى را می كشد. قصاص براى این است كه زندگى بشر تأمین بشود. تربیت است، براى مصلحت جامعه است.

حجت الاسلام علوی گفت: متاسفانه امروزه حقوق بشر تنها به یک ابزار تبدیل شده است. ابزاری برای تجاوز و رسیدن به اهداف جاه طلبانه برخی کشورهای قدرتمند و قلدرمآب. امروزه به وضوح می بینیم که سازمان ملل به آلت دست آمریکایی ها بدل شده است. هرجا که پای منافع غربی ها و اروپایی ها در میان باشد صدای حقوق بشر خواهی اش بلند می شود؛ اما در کشورهای مسلمان مثل یمن و سوریه فجیع ترین جنایات اتفاق افتاده و می افتد؛ اما انگار اصلا این افراد مظلوم بشر نیستند که حقوقی داشته باشند. جامعه بین الملل صدایش در یمن در نمی آید چون منافع آمریکا و ابرقدرت ها ایجاب نمی کند.

گفتنی است؛ 14 مرداد ماه ، روز حقوق بشر نامگذاری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار